Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Systemy ważące i kontrolne zwiększają wydajność produkcji w branży słodyczy

Poziom konsumpcji słodyczy rośnie miarowo na całym świecie. Chcąc dotrzymać kroku swoim konkurentom, producenci czekolady, cukierków, gumy do żucia i innych słodyczy potrzebują instalacji produkcyjnych działających sprawnie, elastycznie, ekonomicznie
i bezpiecznie. Wydajność produkcji mogą zwiększyć dzięki najnowocześniejszym i wszechstronnym wagom i urządzeniom kontrolnym dla tej branży.

Systemy ważące i kontrolne zwiększają wydajność produkcji w branży słodyczy
SPC@Enterprise to nowatorskie oprogramowanie dla systemów kontroli i zapewniania jakości produkcji

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Minebea Intec
Data: 23-10-2020, 08:47

Prognozuje się, że w 2020 r. konsumenci na całym świecie wydadzą około 732 mln EUR na zakup słodyczy. Zakłada się, że średnia wielkość spożycia słodyczy per capita wynosi ok. 16 kg. Prognozowany wskaźnik jej średniorocznego wzrostu do 2025 r. może sięgnąć 4,3%. Branża słodyczy notuje zatem względnie duży wzrost, daje szanse na duże zyski i jest jednocześnie rynkiem o dużej konkurencji między podmiotami. Widać to już od pewnego czasu, zwłaszcza ze względu na znaczny stopień konsolidacji: najwięksi producenci, czyli Mars, Ferrero, Mondelez International, Hershey i Nestlé notują ciągły wzrost. Z kolei mniejsze przedsiębiorstwa walczą o umocnienie pozycji rynkowej i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Z tych właśnie względów producenci słodyczy, mali i duzi, muszą nieustannie modernizować zaplecze produkcyjne aby móc konkurować na rynku.

Procesy ważenia są nieodzowną częścią produkcji słodyczy i występują w całym łańcuchu produkcyjnym – od dostawy surowców po wydanie gotowych, konfekcjonowanych produktów

Istotnym aspektem są zachowania konsumenckie i wynikające z nich trendy, które w znacznym stopniu kształtują wymagania wobec technologii produkcji słodyczy. Świadomość ekologiczna konsumentów rozwija się niezwykle silnie od kilku lat. Wymaga to od producentów zmiany opakowań wyrobów, w wyniku czego metale i tworzywa sztuczne ustępują miejsca opakowaniom tekturowym. Opakowania z materiałów mieszanych, np. pudełka tekturowe z plastikowymi okienkami – choć wciąż często spotykane – powoli wychodzą z użytku ze względu na ochronę środowiska. W idealnym przypadku wyroby cukiernicze nie  powinny pozostawać po sobie żadnych odpadów opakowaniowych lub tylko ich znikomą ilość, i to takich, które  można łatwo poddać przeróbce wtórnej – również tego trendu producenci słodyczy nie mogą lekceważyć. Specjalne wyroby sezonowe są opracowywane i produkowane na święta, jak Wielkanoc, Boże Narodzenie czy Chiński Nowy Rok, a także na ważne międzynarodowe wydarzenia sportowe jak o mistrzostwa FIFA czy igrzyska olimpijskie. Wymaga to okresowego, lecz znacznego wzrostu wydajności produkcji, a tym samym elastyczności linii technologicznych. Częste zmiany asortymentu produkcyjnego zachęciły producentów słodyczy do ciągłego poszerzania oferty wyrobów o coraz nowsze pozycje, dzięki czemu mogą zwiększać swój udział w rynku.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!