Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Słodycze i przekąski

Uzdrawianie rynku słodyczy

  • Autor: Paulina Bełżecka
  • Data: 06-01-2013, 22:06
Wysokie wzrosty cen surowców, silna konkurencja oraz zmieniające się upodobania konsumentów to główne wyzwania, które stoją przed producentami słodyczy w Polsce.
Uzdrawianie rynku słodyczy

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Producenci słodyczy i eksperci, powołując się na dane firmy Nielsen, oceniają, że w ostatnim roku rynek słodyczy wzrósł wartościowo o około 6 proc., natomiast wolumenowo nie zmienił się. Za wzrostem wartościowym może stać wzrost cen produktów w detalu, jaki nastąpił w wyniku podrożenia surowców. - Na branży wciąż negatywnie odbijają się wysokie ceny surowców, szczególnie cukru. Można powiedzieć, że przez ostatnie pięć lat ceny surowców wzrosły przeciętnie o 25 proc. To jest duży problem, bo dodatkowo brakuje surowców. Taka niestabilność powoduje, że nie można planować swojej działalności perspektywicznie - mówi Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.

Sieci cisną producentów

Jak mówi Marek Przeździak, sekretarz generalny Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco, najlepiej wypada segment wyrobów czekoladowych i segment ciastek. Jeśli chodzi o cukierki, sytuacja jest trochę trudniejsza. - Prognozy na kolejne lata są dość optymistyczne, bo zakładamy, że mimo wszystko trend wzrostowy powinien być kontynuowany.

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!