Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

1 lutego to Światowy Dzień Gumy do Żucia

1 lutego jest Światowym Dniem Gumy do Żucia. I nie bez powodu guma doczekała się swojego święta. Z danych Nielsena wynika, że rocznie w polskich sklepach sprzedaje się 226 milionów opakowań gumy, czyli średnio 620 tysięcy opakowań dziennie. Z szacunków Mars Wrigley wynika zaś, że w ubiegłym roku Polacy skonsumowali niemal 3 miliardy drażetek i listków gum z portfolio firmy.

1 lutego to Światowy Dzień Gumy do Żucia
fot. materiały prasowe

Eksperci na całym świecie podkreślają, że żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i picu pomaga dbać o zdrowie zębów i zapobiegać próchnicy.

Ciekawostki z historii gumy do żucia

Kto wie o tym, że pierwsza guma wyglądała jak brązowe bryłki żywicy i niczym nie przypominała znanych nam dzisiaj drażetek? 

Początki gumy do żucia sięgają już lat pięćdziesiątych XIX wieku, jednak prawdziwą popularność zyskała ona dwadzieścia lat później za sprawą Amerykanina, Thomasa Adamsa. Pierwsze gumy do żucia wyglądały jak brązowe bryły żywicy. Dziś produkt ten jest sprzedawany w setkach wariantów: różnych kształtach, rozmiarach, smakach i kolorach. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Mars Wrigley przez SW Research, prawie co czwarty ankietowany Polak kupuje dla siebie gumy do żucia. Co piąty badany zadeklarował, że kupuje bezcukrową gumę kilka razy w tygodniu, a 40%robi to kilka razy w miesiącu.

Kiedy pojawiła się najbardziej popularna, miętowa odmiana gumy? 

William Wrigley, Jr. był jednym z pierwszych, którzy dodali wyciąg z mięty pieprzowej do gumy do żucia. Marka Wrigley's Spearmint weszła na rynek w 1893 roku, a jej orzeźwiający smak stał się tak popularny, że w 1914 roku pojawiła się jego „bardziej miętowa” wersja - Doublemint. 

Od kiedy dostępna jest guma bez cukru?

W latach pięćdziesiątych XX wieku swój debiut miała bezcukrowa guma do żucia, a produkt ten przestał być postrzegany wyłącznie jako orzeźwiający przysmak. Guma bezcukrowa taka jak np. Orbit® zasiliła arsenał środków pomagających dbać o zdrowe zęby. Jak podkreślają eksperci żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu pobudza produkcję śliny nawet 10-krotnie, pomagając usunąć resztki żywności oraz neutralizować kwasy osadu nazębnego i tym samym zmniejsza ryzyko powstania próchnicy. 

Dlaczego guma do żucia jest miękka? 

Guma do żucia zawiera bardzo mało wody – nie więcej niż 3%. Aby nie stała się zbyt twarda i nie wysychała, do gumowej bazy dodaje się specjalne składniki zmiękczające, wytwarzane zwykle z gliceryny lub olejów roślinnych. Każda marka gumy do żucia ma swoją unikalną formułę. Producent osiąga pożądany stosunek miękkości i elastyczności przy użyciu różnych baz gumowych. W ustach guma zwilżana jest śliną. Żucie pobudza jej produkcje, dzięki czemu zwiększa się zawartość wilgoci w jamie ustnej,  a guma staje się jeszcze bardziej miękka i elastyczna.  

Dlaczego "bubblegum" ma różowy kolor?  

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    guma do żucia RSS ALERT    /    gumy do żucia RSS ALERT    /    Mars Wrigley RSS ALERT    /    gumy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!