Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

10 najważniejszych wydarzeń rynku słodyczy i lodów w 2020 roku

Tym razem przy okazji naszego cyklu „Casualowy piątek” postanowiliśmy zaprezentować 10 najważniejszych i najciekawszych, naszym zdaniem, wydarzeń oraz danych z rynku słodyczy i lodów w ciągu pięciu miesięcy 2020 roku. Ten rok z powodu pandemii koronawirusa i jej skutków ubocznych jest jednym z najtrudniejszych dla branży w ciągu ostatnich wielu lat.

10 najważniejszych wydarzeń rynku słodyczy i lodów w 2020 roku
2020 rok z powodu pandemii koronawirusa i jej skutków ubocznych jest jednym z najtrudniejszych dla branży słodyczy w ciągu ostatnich wielu lat. fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 05-06-2020, 08:02

1. Branża spożywcza, w tym branża słodyczy i lodów, spontanicznie i niemal natychmiast po wprowadzeniu stanu epidemicznego w naszym kraju ruszyła na pomoc tym, co stoją na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem, czyli szpitalom zakaźnym, pracownikom medycznym i innym służbom, przekazując dla nich produkty spożywcze, pieniądze i inne potrzebne rzeczy. Z branży słodyczy i lodów poinformowały o tym takie firmy jak m.in. Colian, Lotte Wedel we współpracy z InPost, Dr. Oetker, ZPC Bałtyk, Wawel, PPL Koral, ETi, Perfetti Van Melle, czy Terravita.

2. Firma Lotte Wedel podjęła epokową decyzję i poinformowała, że będzie w 100 proc. zasilana energią z OZE. W marcu Lotte Wedel podpisał z Tauronem umowę na zakup energii elektrycznej pochodzącej z elektrowni wiatrowych. Przejście na korzystanie w 100 procentach z prądu ze źródeł odnawialnych wpisuje się w planowany kierunek działań CSR Wedla. Wedel zakontraktował w Tauronie na 3 lata ponad 51 GWh energii elektrycznej z wiatru, z której korzysta warszawska siedziba firmy. Tauron dostarcza energię elektryczną do siedziby Lotte Wedel od 2018 r. Nowa transakcja umożliwi pokrycie całkowitego zapotrzebowania energetycznego zakładu Wedla na warszawskiej Pradze oraz redukcję emisji CO2.

3. W czasach pandemii koronawirusa lodożercy nie muszą rezygnować z lodów albo ryzykować zdrowiem wychodząc z domu po zakupy, bo mogą zamówić dostawy lodów do domu. Użytkownicy platformy dostaw jedzenia Uber Eats w największych miastach Polski mogą już delektować się najbardziej popularnymi lodami koncernu Unilever bez wychodzenia z domu. W nowej usłudze znajdziemy takie marki jak Magnum, Ben & Jerry’s oraz Breyers. Lody dostępne są w formacie pint (kubki o pojemności 465ml) oraz w multipackach (zestawy po 6 sztuk na patyku). W ofercie znajdziemy różne popularne wersje smakowe, jak również wersje lodów dla wegan czy warianty fit o obniżonej kaloryczności. Po złożeniu zamówienia w aplikacji Uber Eats lody dostarczone będą w około 30 minut, a dostawca gwarantuje transport w specjalnych torbach termicznych, dzięki czemu lody dojadą do konsumentów zamrożone. Zamawiających nie obowiązuje minimalna wartość zamówienia, a do ceny lodów doliczany jest koszt dostawy. Pojawiają się już atrakcyjne kody rabatowe, których wykorzystanie gwarantuje darmową dostawę. Pierwsze miasta w których można skorzystać z oferty to Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań i Trójmiasto, a kolejne będą sukcesywnie dodawane tam, gdzie dostępna jest platforma Uber Eats. Do tego typu sprzedaży swoich lodów Unilever od lat stosuje na całym świecie koncepcję tzw. „dark kitchen”. Produkty zamawiane w aplikacji przez konsumentów dostarczane są z małych zamrażarek w lokalnych punktach sprzedaży, z długimi godzinami otwarcia, co pozwala konsumentom zamawiać ulubione lody, także po godzinach otwarcia standardowych sklepów. Odpowiednio zmapowane punkty odbioru lodów pozwalają na optymalnie krótki czas dostawy do zamawiającego, tak by lody dojechały w pełni zmrożone. Globalnym partnerem koncernu Unilever zapewniającym sprawne funkcjonowanie dostaw bezpośrednio do domów konsumentów jest Uber Eats, który na bieżąco dostarcza wyniki sprzedaży lodów z wirtualnych sklepów do Unilevera. Ponadto dedykowany system monitorujący zamówienia bezpośrednio w aplikacji pozwala na efektywne prowadzenie kampanii performance marketingu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA
OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA
WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Grycan RSS ALERT    /    Barry Callebaut RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.109.152
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!