– Tegoroczny raport State of Snacking wskazuje, że definicja przekąsek zmieniła się w ciągu ostatnich trzech lat - obejmuje ona więcej rodzajów żywności oraz okazji do konsumpcji. Szczególnie pandemia znacznie wpłynęła na podejście konsumentów do przekąsek. Coraz więcej osób stawia na świadome wybory żywieniowe i zwraca większą uwagę na wartości odżywcze spożywanych produktów. Zwyczaje konsumentów wskazują, że zarówno zaspokojenie potrzeb żywieniowych, jak i sprawianie sobie drobnych przyjemności jest dla nich ważne. Dlatego nadal chcemy zachęcać naszych konsumentów do większej uważności, jeśli chodzi o ich codzienne nawyki żywieniowe, oferując im produkty, które spożywane dla przyjemności, mogą być także częścią zrównoważonego stylu życia – powiedział Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie.

 85% konsumentów je przynajmniej jedną przekąskę dziennie dla przyjemności

Jak wynika z raportu, prawie 80% konsumentów na całym świecie twierdzi, że ich definicja przekąski zmieniła się w ciągu ostatnich 3 lat i obejmuje więcej rodzajów żywności, a także okazji do konsumpcji.

Blisko 85% konsumentów je przynajmniej jedną przekąskę dziennie dla przyjemności, 88% twierdzi, że zrównoważona dieta może zawierać odrobinę przyjemności, a 74% twierdzi, że nie wyobraża sobie świata bez czekolady.

Natomiast 85% konsumentów na całym świecie chce kupować przekąski firm, które neutralizują wpływ produkcji na środowisko.

Konsumenci eksperymentują z nowymi kanałami zakupu przekąsek

53% zgłosiło, że w ciągu ostatniego roku robiło zakupy przy użyciu co najmniej trzech nietradycyjnych lub nowych kanałów sprzedaży takich jak np.: aplikacje do zamawiania jedzenia z dostawą, odbiór zamówień w punkcie sprzedaży oraz strony internetowe dostarczające towary bezpośrednio do konsumentów.

Większość konsumentów z całego świata oczekuje, że będzie mogła kupować wybrane przez siebie przekąski, kiedy tylko zechce (80%) i za pomocą dowolnego kanału (74%). Trend ten jest szczególnie zauważalny w Azji i Ameryce Łacińskiej.

Przekąski służące dobrym celom

Konsumenci podchodzą do swoich decyzji zakupowych w sposób coraz bardziej przemyślany, ponieważ są coraz bardziej świadomi wyznawanych przez siebie wartości. Wkładają więcej wysiłku, aby dowiedzieć się czegoś o markach i firmach, od których kupują. Są bardziej wymagający, jeśli chodzi o odpowiedzialność społeczną producenta wybieranych przez siebie przekąsek.

Jedną z ważniejszych kwestii jest ograniczenie ilości produkowanych odpadów. Aż 78% konsumentów twierdzi, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na środowisko naturalne przy wyborze produktów spożywczych są ich opakowania.

Media społecznościowe jako inspiracja dla konsumpcji przekąsek

Media społecznościowe stają się ważnym źródłem informacji, ponieważ konsumenci coraz częściej odnajdują tam trendy żywieniowe i inspiracje. Ponad połowa konsumentów na całym świecie twierdzi, że media społecznościowe zainspirowały ich do spróbowania nowej przekąski w ciągu ostatniego roku

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl