• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Andrzej Blikle zarządzaniu firmą na miarę XXI wieku

Droga do jakości, stosunek do człowieka, zarządzanie finansami, struktura zarządcza i narzędzia komunikacji – oto wyzwania dla firm XXI wieku – uważa prof. Andrzej Blikle, prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.
  • www.pulshr.pl
  • Autor: PulsHR.pl
  • Data: 02-07-2014, 18:02
Andrzej Blikle zarządzaniu firmą na miarę XXI wieku
Prof. Andrzej Blikle
Jaka powinna wyglądać firma XXI wieku?

Prof. Andrzej Blikle: Taka firma ma zarządzać jakością, nie przez wychwytywanie wad produktów, ale dzięki usuwaniu źródeł ich powstawania. Inaczej będą także wyglądały relacje między pracownikami i pracodawcami. Oparte na zasadach partnerstwa, przy całkowitej eliminacji metody kija i marchewki. Ponadto firma XXI wieku będzie zarządzała finansami bez budżetów kontraktowych. Będzie też miała strukturę procesową, a nie hierarchiczną. Wreszcie - firmy XXI wieku będą się komunikowały już nie tylko kanałami informacyjnymi, ale również platformami informacyjnymi.

To będą firmy bez szefów?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- W największej amerykańskiej firmie przetwórstwa pomidorów Morning Star (ok. 1/4 pomidorów przetwarzanych w USA, 400 stałych pracowników oraz 700 sezonowych, 23 oddziały, 700 mln dolarów rocznego zysku, przez ostanie 20 lat dwucyfrowy wzrost roczny przy wzroście branży na poziomie 1 proc. - dane z 2011 roku) nie ma hierarchii. Tam w ogóle nie ma przełożonych. Jest tylko jedno stanowisko - pracownik. Zmiana stylu zarządzaniu kadrami z przemocy na partnerstwo jest najważniejszym i najistotniejszym elementem tego, co nazywam firmą XXI wieku. Instytut Gallupa w ciągu 25 lat przeprowadził badania odnośnie tego, z jakich względów pracodawcy są dobrze postrzegani przez pracowników. Okazało się, że firmy, w których pracownicy twierdząco odpowiadali na 12 pytań, zarabiają więcej pieniędzy i są skazane na długotrwały sukces.

Jakie pracodawca powinien zadać sobie pytania?

- Dotyczą one tego, czy pracownik wie, czego oczekują od niego w pracy, czy ma do dyspozycji odpowiednie narzędzia, czy w pracy liczy się jego zdanie, czy szefowi lub komuś innemu zależy na pracowniku, czy ten codziennie robi to, co potrafi najlepiej, czy w ciągu ostatnich siedmiu dni był choć raz doceniony, czy ktokolwiek zachęca go do rozwoju, czy współpracownikom zależy, żeby pracować jak najlepiej, czy w pracy jest możliwość dokształcania się i rozwoju, czy jest przyjacielska atmosfera oraz czy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ktoś rozmawiał z pracownikiem o jego postępach.

Przeczytaj cały wywiad

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!