Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Artur Gajewski, Purella: Kategoria superfoods rośnie w czasie pandemii

– Polacy zaczynają kupować mniej słodyczy konwencjonalnych na poczet produktów, które bezpośrednio przyczyniają się do wzmocnienia organizmu, budowania odporności, wspierania naszego mikrobiomu – mówił Artur Gajewski, dyrektor marketingu Purella Superfoods, w czasie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Artur Gajewski, Purella: Kategoria superfoods rośnie w czasie pandemii
Artur Gajewski, dyrektor marketingu Purella Superfoods

Artur Gajewski, dyrektor marketingu Purella Superfoods, w czasie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu, opowiedział o sprzedaży zdrowych przekąsek impulsowych oraz produktów z kategorii superfoods.   

Jak wskazał, na początku pandemii decydowaliśmy się na zakupy dużej ilości produktów, które można było przechowywać (makaronów, kasz, tabliczek czekoladowych, wina czy nawet chipsów w dużych opakowaniach). Początkowo kategorie impulsowe bardzo mocno spadły. Niektóre kategorie batonów notowały gigantyczne spadki, nawet ok. 40-proc.

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się produkty funkcjonalne, przyczyniające się do poprawy funkcjonowania naszego organizmu. To kategoria healthy indulgence, którą reprezentuje m.in. Be Raw na rynku słodyczy.

– Konsument nadal chce sobie pozwolić na chwilę przyjemności. Chciałby zjeść coś słodkiego, ale bardzo zależy mu na tym, aby nie zrujnowało to jego zdrowia, aby dostarczać wartości odżywcze – mówił prelegent.

Artur Gajewski wskazał na przysłowiowy efekt szminki – rezygnację z luksusowych rzeczy na rzecz drobnych przyjemności, czy to w postaci czekolady czy wina.

– Efekt szminki, ukuty w latach 30. przez założyciela i prezesa Estee Lauder, odnosił się do kryzysu – bardziej ekonomicznego i gospodarczego. Dzisiaj mamy trochę inną sytuację. Kryzys jest bardziej zdrowotnościowy. Będzie miał długofalowy efekt, ale w tym momencie wiele branż też rośnie. Mamy jednocześnie wiele bankructw, szczególnie w kategoriach HoReCa czy branżach eventowych – mówił.

Prelegent przyznał, że w kategoriach w których działa Purella, efekt szminki także jest zauważalny. 

–  Mintel w marcu pokazywał wyniki badań, w których pokazano, że 64 proc. Polaków bardzo martwi się o swoje zdrowie i o swoich bliskich. Teraz, w raporcie Deloitte z czerwca wskazano, że Polacy  mają najwyższy współczynnik poczucia niebezpieczeństwa zagrożenia ze strony COVID. Aż 70 proc Polaków obawia się o swoje zdrowie. Cały czas mówi nam się, że powinniśmy o zdrowie dbać. To przynosi efekty –  tłumaczył Artur Gajewski.

–  Polacy zaczynają kupować mniej słodyczy konwencjonalnych na poczet produktów, które bezpośrednio przyczyniają się do wzmocnienia organizmu, budowania odporności, wspierania naszego mikrobiomu – dodał.

więcej informacji:

Artur Gajewski RSS ALERT    /    Purella RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Michał 2020-11-28 21:16:33
    Z tym efektem szminki to bullshit, Pan Gajewski naczytał się zagranicznej prasy i nieudolnie próbuje zabłysnąć. Proszę nie porównywać rynku słodyczy do niszy nisz jaką jest pseudo zdrowa żywność w ramach tej kategorii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!