Badanie: na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie 4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, lody jedzą (prawie) wszyscy Polacy i Włosi – na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie
4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów (we Włoszech 2). Nad Wisłą, lody najczęściej konsumowane są w godzinach popołudniowych, Włosi natomiast chętniej sięgną po nie
w południe lub wieczorem.

Polacy częściej niż Włosi konsumują mroźne słodkości podczas spacerów, spotkań z bliskimi poza domem, jako dodatek (np. do kawy, szarlotki) lub jako słodką przekąskę w ciągu dnia, a także na randce. Spożycie lodów w Polsce i Włoszech różni się pod kątem pory konsumpcji czy okazji, jednak motywacja jest najczęściej ta sama – 70 proc. Polaków, a 58 proc. Włochów, po lody sięga spontanicznie, wtedy, gdy najdzie ich na to ochota.
Wyniki badania wskazują, że pomimo pędzącego tempa codzienności i licznych obowiązków, nie zapominamy o rozpieszczaniu siebie samych – potrafimy zatrzymać się na chwilę i pozwolić sobie na chwilę słodkiego zapomnienia np. w postaci lodów. To dobrze, ponieważ jedzenie, poza funkcją odżywczą, powinno być również źródłem radości. Jak przypomina psycholog,
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Małych przyjemności w postaci lodów można dostarczać sobie indywidualnie lub sięgać po nie w towarzystwie. Polacy delektują się mroźnymi smakołykami przede wszystkim z rodziną (57 proc.) lub z partnerem (47 proc.). Mieszkańcy Włoch natomiast zdają się być w tej kwestii większymi indywidualistami – w pojedynkę lody konsumuje 26 proc. badanych (w Polsce 18 proc.).
Badanie ujawniło przywiązanie do tradycji: podium lodowych faworytów w Polsce należy do wanilii, śmietanki i czekolady. Włosi natomiast, poza bezkonkurencyjną czekoladą, gustują także w orzechu laskowym i pistacji. Klasyka rządzi również, jeżeli chodzi o ulubione lodowe dodatki – zarówno Polacy i Włosi najchętniej sięgają po te czekoladowe.
– Cieszymy się, że w tym sezonie możemy być jeszcze bardziej obecni w celebracji małych przyjemności przez Polaków, dostarczając im lody odpowiadające ich upodobaniom. Oferta lodowa LOTTE Wedel obejmuje zarówno formaty impulsowe, jak i familijne, aby móc rozkoszować się chwilą relaksu na swój ulubiony sposób, zawsze w czekoladzie – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej w LOTTE Wedel.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.