• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Branża lodów nie topnieje. Hitem pandemii są multipacki

Rok 2020 spowodował przetasowania w sprzedaży poszczególnych formatów lodów, jednocześnie potwierdzając otwartość konsumentów na nowości. Niemal 10 proc. wzrost r/r odnotowano w kategorii lodów familijnych, a popularność multipacków zwiększyła się o ponad 70 proc. - podaje Lotte Wedel opierając się na danych firmy Nielsen.
  • Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
  • Data: 26-04-2021, 18:11
Branża lodów nie topnieje. Hitem pandemii są multipacki
Technolodzy firmy Lotte Wedel w trakcie prób lodowych fot. materiały prasowe

Otwiera to nowe kierunki dla rozwoju oferty producentów. Szanse planuje wykorzystać tu m.in. firma Wedel, która sukcesywnie rozwija własne portfolio mroźnych słodkości.

Nowy podział w opakowaniach lodów 

Jak podaje Lotte Wedel za Nielsenem kategoria lodowa 2020 rok zamknęła z wynikami sprzedaży o wartości 2 884 mld zł, co oznacza wzrost +0,5 proc. w porównaniu z 2019 r. Zwycięzcami okazały się formaty familijne i multipacki, które urosły odpowiednio o 9,2 proc i 71,8 proc.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wzrosty tych segmentów wynikają przede wszystkim ze zmiany zachowań zakupowych, które można było zaobserwować w związku z sytuacją pandemii i wprowadzanych obostrzeń. Przyczyna tkwi także w zmianie podejścia konsumentów, wpisującej się w światowe trendy branży lodowej, zgodnie z którymi coraz częściej traktujemy lody jako deser – na równi z domowym ciastem.

Rosnąca popularność segmentów familijnych i multipacków wpłynęła na sytuację lodowych impulsów, czyli m.in. w rożku czy na patyku, które ubiegły rok zakończyły ze spadkiem na poziomie 10,8 proc. Struktura wartości segmentów w 2020 r. wyglądała następująco: formaty impulsowe stanowiły 50,2 proc. kategorii, familijne i desery – 42,8 proc., multipacki – 7 proc.

- Analizując dane za ostatnie dwa miesiące br., obserwujemy m.in. stabilny udział formatów impulsowych i wzrost multipacków. Pomimo przegrupowań w sprzedaży poszczególnych segmentów widzimy, że Polacy kochają lody, dlatego na tegoroczny sezon ponownie przygotowaliśmy różnorodną ofertę, pełną nowości, zarówno jeżeli chodzi o smaki, jak i formaty. Wspólnymi mianownikami wszystkich naszych 24 pozycji są najwyższej jakości składniki, oryginalna wedlowska czekolada i gwarancja wielozmysłowych doznań – mówi Tomasz Trela, Szef rozwoju kategorii lodowej firmy Wedel.

Czas na lodową przyjemność

Sytuacja, w której od roku funkcjonują konsumenci, wpłynęła na zmianę ich stylu życia, a co za tym idzie – okazji konsumpcji. Pozostając w domach, zyskali więcej czasu dla siebie i swoich bliskich, mieli okazję do „zatrzymania się” w pędzącej codzienności.

Wedel reaguje na aktualne przeobrażenia rynkowej rzeczywistości, dostosowując ofertę i komunikację w taki sposób, aby towarzyszyć konsumentom w codziennych przyjemnościach i odpowiadać na ich potrzeby tu i teraz.

Efektem jest m.in. tegoroczne lodowe portfolio obejmujące formaty familijne o unikalnej wielkości 700 ml w trzech wariantach smakowych: śmietankowym z Peanut Butter i czekoladą białą karmelową, waniliowym z sorbetem malinowym i czekoladą gorzką oraz śmietankowym z sorbetem truskawkowym i czekoladą mleczną. W tym roku debiutuje także Multipack Ptasie Mleczko® waniliowe - w jednym zbiorczym opakowaniu znajdują się 4 lody na patyku, inspirowane piankami. Powyższe pozycje, obok trzech wariantów w kubkach o pojemności 460 ml, pomogą znaleźć więcej czasu na przyjemność z rodziną lub w kameralnym gronie przyjaciół.

Multisensoryka w lodach 

Kategorię lodową w Polsce charakteryzuje duży potencjał wzrostu – Polacy wciąż jedzą mniej lodów niż mieszkańcy Europy Zachodniej, Skandynawii czy USA. W Polsce przeciętny konsument spożywa ok. 4-5 litrów lodów rocznie. W Szwecji spożycie jest mniej więcej trzykrotnie większe, a w USA – nawet czterokrotnie.

Polski rynek wciąż jest nienasycony, co w pełni argumentuje apetyt producentów na obecność w tej branży. Niemniej, podobnie jak w przypadku „tradycyjnych” słodyczy, bardzo ważne jest zaskakiwanie konsumentów nowościami.

- Prace nad naszą lodową ofertą przebiegały w ścisłej współpracy lodowych technologów z działu R&D i wyodrębnionego zespołu specjalistów w dziale marketingu. Pierwszym etapem były wielowymiarowe badania konsumenckie i analizy przestrzeni rynkowych, dzięki którym zidentyfikowaliśmy nowe oczekiwania odnośnie tej kategorii. Pozwoliło to na wypracowanie m.in. konceptu lodów premium. Mowa o nowej linii E.Wedel OH!, obejmującej cztery warianty smakowe lodów na patyku oraz dwa warianty lodów w kubkach o pojemności 460 ml – wyjaśnia Tomasz Trela.

Premierowa linia OH! stanowi kolejny dowód potwierdzający otwartość na zmiany, która wyróżnia firmę Wedel. Lody tej submarki cechują wyjątkowe receptury opracowane przez dział rozwoju produktu firmy, zawartość chrupiącej czekolady (mlecznej, białej i białej karmelowej), a także różnorodne dodatki multisensoryczne: migdały, orzechy arachidowe, truskawki, kruche ciasteczka, słony sos karmelowy, sorbet truskawkowy. Zamknięto je w opakowaniach o prostym designie, który dodatkowo podkreśla charakter premium.

Multisensoryka gwarantująca wielozmysłową przyjemność jest obecna także w pozostałych pozycjach lodowego portfolio E.Wedel, stanowiąc jego niepowtarzalny atrybut. Wpisując się w trend współpracy między producentami różnych kategorii, w kooperacji z marką Felix stworzono lody na patyku, stanowiące unikalne połączenie śmietankowej masy lodowej z pastą arachidową, oblanej oryginalną wedlowską czekoladą mleczną, z zatopionymi pieczonymi chrupiącymi orzechami koproducenta.

Zespół lodowy Wedla w swojej pracy sięga po różne koncepty, zawsze stawiając na najwyższą jakość, czego efektem są dwa Sorbety -– mango w białej czekoladzie oraz malinowy w gorzkiej czekoladzie. Śmiałe eksperymenty wynikają z odwagi zespołu, ale także z faktu, że czekolada świetnie komponuje się również z nutami owocowymi.

Tegoroczne portfolio obejmuje także inne pozycje znane z poprzednich sezonów, które szczególnie przypadły do gustu konsumentom – lody Czekotubka oraz lody w rożku.

Lotte Wedel, jeden z trzech liderów branży czekoladowej w Polsce, jest obecny w kategorii lodów od 2018 r., kiedy zadebiutowały lody Ptasie Mleczko® o smaku waniliowym w formacie na patyku. Od tego czasu w firmie działa zespół odpowiedzialny wyłącznie za kategorię lodową, którego zadaniem jest rozwijanie tej części biznesu. Specjaliści nie boją się przecierać nowych szlaków i tworzą wysokojakościową ofertę, wyróżniającą się na rynku. W swojej pracy korzystają także z wieloletniego doświadczenia Wedla w produkcji najwyższej jakości czekolady - proces prowadzenia projektów R&D zarówno w segmencie słodyczy, jak i lodów jest bowiem zbliżony.

- Czekoladowa ekspertyza i wedlowska kultura współpracy między działami są nieocenione, jednak jednocześnie należy pamiętać, że lody to odrębna kategoria, wymagająca specjalnego podejścia. Myśląc o niej poważnie, inwestujemy więc w specyficzne kompetencje, aby możliwie wykorzystywać tkwiący w tym rynku potencjał - podsumowuje Tomasz Trela.

Wedel od 1851 roku dostarcza konsumentom przyjemność płynącą z intensywnego i głębokiego smaku czekolady. W wedlowskim portfolio znajdują się m.in. takie słodycze jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle, praliny, batony oraz Torcik Wedlowski. Oferta produktowa firmy obejmuje również lody – m.in. linię E.Wedel Premium oraz Ptasie Mleczko®.

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!