Branża lodowa mimo złych prognoz zakończyła wzrostem 2020 r.
Branża lodowa mimo początkowych bardzo negatywnych prognoz zakończyła rok ze wzrostem w ujęciu wartościowym i obecnie wynosi ponad 2,5 miliarda zł – wynika z danych Nielsena (Total Polska 2020).

Według PPL Koral, największego producenta lodów w Polsce, przyczyn tego wyniku jest kilka – jednym z nich jest ciekawy trend coraz większego zainteresowania lodami z segmentu premium, zwiększonego popytu na lody familijne, a także większe jednorazowe zakupy „na zapas”, zwłaszcza w pierwszej fali pandemii.
Pandemia pokazała, że Polacy nie zrezygnowali z lodów, ale zmienili nieco strukturę ich zakupów-zwłaszcza w okresie lockdown’u. Kupowali dużo większe ilości lodów na jednym paragonie, a także zasadniczo zwiększyli zainteresowanie nabyciem lodów familijnych, których smakiem można cieszyć się w domowym zaciszu.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Z danych CMR (Sklepy małoformatowe do 300m2) wynika, że w sklepach małoformatowych wartość sprzedaży lodów familijnych zanotowała wzrost o 13 proc.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.