Partner portalu
partner portalu
Słodycze i przekąski

Casualowy piątek: Lody przekraczają wszelkie granice

Strona 3 z 4


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2019, 07:17

Jeśli chodzi o opakowanie czy formę podania lodów to od momentu wprowadzenia lodów na patyku, rożków, czy kanapek lodowych kategoria lodów impulsowych niewiele się zmieniła przez wcześniejsze lata, ale tym roku doszło do przełomu. Firma Kilargo, właściciel marki lodów Augusto, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła z początkiem sezonu lody w saszetkach, które są już wszechobecne i lubiane m.in. w sokach, musach czy kremach czekoladowych. - Olbrzymie zainteresowanie lodami w saszetkach Augusto Ice To Go pokazuje, że może to być początek formatu, który na dłużej zagości na polskim rynku lodów. Pokazuje, że może to być początek lodowej rewolucji – informuje firma Kilargo. W ubiegłym roku pojawiły się też lody w słoiczkach, które z powodzeniem wprowadziła firma PPL Koral, właściciel m.in. marki lodów Bracia Koral.

Zaskakujący kształt, bogactwo nietypowych smaków i spektakularny sposób przygotowania to z kolei największe wyróżniki lodów tajskich, które od kilku sezonów podbijają podniebienia polskich konsumentów.  Lodowe przysmaki z Tajlandii na pierwszy rzut oka nie różnią się od zrolowanych naleśników, pokrojonych na niewielkie porcje i ułożonych w pudełkach jak wielobarwne, słodkie sushi. Klasyczne lody śmietankowe czy czekoladowe zastępują nietypowe smaki: tajskiej bazylii i limonki, herbaty matcha, lawendy, czy masła orzechowego.

– Polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, od kilku lat na liście ulubionych dań Polaków znajduje się japońskie sushi, tajskie potrawy z różnymi gatunkami mięs i owoców morza, od niedawna także azjatyckie desery. Nie bez znaczenia jest także moda na zdrowe jedzenie, trend slow food i przygotowywanie potraw na oczach klientów. Lody tajskie w całości spełniają te kryteria, a do tego świetnie smakują i cieszą oko od etapu przygotowania deseru do jego konsumpcji – mówi Michał Orłowski, szef kuchni, ekspert marki Royal Catering firmy expondo.

Potencjał branży lodów dostrzegli już jakiś czas temu producenci słodyczy nie mający wcześniej wiele wspólnego z lodami, jak np. Colian (lody inspirowane smakami Oranżady Hellena, wafelków Grześki i „najeżonych bakaliami” ciastek Jeżyki)  czy marka E.Wedel (np. lody inspirowane kultowymi piankami Ptasie Mleczko czy całą gamę nowych lodów wprowadzonych w tym roku). Od paru lat też chcą uszczknąć kawałek „lodowego” tortu wprowadzając na rynek coraz to ciekawsze nowości do oferty.

Dość nowym trendem na rynku lodów jest też co-branding, czyli przenikanie się kategorii. Prekursorem tego typu praktyk są lody Nestle, które - tworząc nowe produkty - korzystają z innych brandów grupy, takich jak: Princessa, Nesquik, Lion, KitKat. Dobrym przykładem w Polsce są zaś lody sygnowane markami słodyczy Mondelez – Milka, Oreo, Daim i Toblerone od Froneri Polska (Zielona Budka). Innym przykładem są lody Łaciate (marka mleka Mlekpolu), które wprowadził na rynek PPL Koral. Firma wprowadziła też na rynek lody sygnowane marką Oshee.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Wytwórnia Lodów „u Lodziarzy” RSS ALERT    /    Anita RSS ALERT    /    Lody Anita RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Kilargo RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!