• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Colian na FRSiH 2019: Nie będziemy już przejmować w Polsce

– Nie sądzę żebyśmy dalej prowadzili akwizycje w obszarze słodyczy w Polsce. Mamy tu już dużo marek, wybraliśmy te najistotniejsze i to właśnie w nie inwestujemy i je rozwijamy – mówił podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019 Jan Kolański, prezes zarządu Colian Sp. z o.o. Prelegent zdradził, że firma rozpoczęła już proces sukcesji.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2019, 07:44
Colian na FRSiH 2019: Nie będziemy już przejmować w Polsce
Jan Kolański, prezes zarządu Colian Sp. z o.o, fot. PTWP

– Każda firma ma jakiś model biznesowy. Nasz model biznesowy to zdobywanie i budowanie marek w kraju i za granicą. Jeśli szukamy jakiejś firmy, to ważne jest dla nas, żeby miała silną markę i żeby każda marka miała swoje story, swoją historię – mówił Jan Kolański.

Prezes Colian opowiedział o swoich doświadczeniach na rynku brytyjskim i irlandzkim. Trzy lata temu firma przejęła brytyjskiego producenta słodyczy  Elizabeth Shaw Ltd, a dwa lata temu irlandzkiego producenta wyrobów czekoladowych premium Lily O’Brien’s.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– Nasz model biznesowy bardzo pasował do tych spółek. Zintegrowaliśmy je z naszymi markami. Obecnie kończymy integrację systemu operacyjnego, poprawiamy procesy żeby obniżyć koszty. Zintegrowaliśmy także wspólne zakupy surowców i opakowań, a na kilku rynkach wspólnie działamy w eksporcie – tłumaczył Kolański.

Jak przyznał, brytyjski rynek słodyczy jest bardzo duży, 5-krotnie większy niż w Polsce. Jest też całkowicie inaczej pozycjonowany.

- Nie sądzę żebyśmy dalej prowadzili akwizycje w obszarze słodyczy w Polsce. Mamy tu już dużo marek, wybraliśmy te najistotniejsze i w nie inwestujemy i je rozwijamy - dodał.

Prelegent FRSiH stwierdził, że znacznie łatwiej rozwijać się w Ameryce Południowej niż w Europie. Tam polskie produkty są uznawane za produkty premium. Jego zdaniem powinniśmy stale budować markę Made in Poland.

Prezes Coliana zwrócił uwagę na trudności językowe jako barierę wprowadzania polskich marek, jak Grześki, Jeżyki czy Śliwka Nałęczowska.

– Wyszliśmy z założenia, żeby nie utrudniać konsumentom. Przyjęliśmy inny model biznesowy. Na rynku brytyjskim sprzedajemy pod naszymi markami, ale budujemy też marki międzynarodowe. I idzie nam nieźle, bo musimy dokupić mocy produkcyjnych – tłumaczył Kolański.

–  Trzeba być w swojej kategorii produktowej bardzo mocnym, żeby znaleźć swoje miejsce – stwierdził.  

Jego zdaniem polskie firmy mają mało doświadczenia w promowaniu marek za granicą. 

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!