Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Coraz więcej przedszkoli i szkół rezygnuje z czekoladowego Mikołaja na rzecz owocowych przekąsek

Wysiłki wielu dietetyków i promotorów zdrowego ożywania zaczynają przynosić skutek. Coraz więcej przedszkoli i szkół rezygnuje z czekoladowego Mikołaja na rzecz zdrowszych, owocowych słodyczy.

Coraz więcej przedszkoli i szkół rezygnuje z czekoladowego Mikołaja na rzecz owocowych przekąsek
fot. materiały prasowe

Dyrektorzy placówek oświatowych mówią, że złożyły się na to różne czynniki. Po pierwsze – wymagająca interwencji kondycja zdrowotna najmłodszego pokolenia - otyłość i cukrzyca są uznane za choroby cywilizacyjne. Po drugie: większa dostępność niskoprzetworzonych, naturalnych słodyczy i ich konkurencyjna cena. Po trzecie wreszcie: preferencje rodziców.

– A co cieszy najbardziej także upodobania samych dzieci –  dodaje Izabela Motkowska, intendent Przedszkola Samorządowego nr 77 "Rumiankowe Przedszkole" w Białymstoku. –  Nawet kilkulatki są coraz bardziej świadome tego, co służy ich zdrowiu, a co nie i mówią, że wolą zdrowe żelki, albo owocowe chipsy.

Jak co roku przedszkola i szkoły w okresie przedświątecznym otrzymują wiele atrakcyjnych ofert od producentów.

– Decydując wspólnie z rodzicami, czy wyłożyć do paczki słodycz, którego skład trudno zrozumieć, a inny, którego etykieta to trzy znajomo brzmiące składniki np. jabłka, truskawki i cytryna, wybieramy ten drugi – mówi Izabela Motkowska.

Zapewne ważnym argumentem jest też zmiana piramidy żywieniowej, której na początku tego roku dokonał Instytut Żywienia i Żywności. Teraz jej podstawą są owoce i warzywa.

Te wybory na poziomie przedszkolnych grup znajdują odzwierciedlenie w badaniach rynku. Według raportu Nielsen z 2018 roku ponad 60 proc. konsumentów wskazuje, że szuka produktów z krótką listą składników i deklaruje, że są w stanie zapłacić za nie więcej.

Sprawia to, że na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej wartościowych przekąsek. Ich producenci zaś odnotowują w tym roku w przedświątecznym okresie wyraźne zwyżki sprzedaży.

Eksperci zajmujący się rynkiem słodyczy twierdzą, że coraz częściej sięgamy po przekąski, ale mają one odgrywać w naszym życiu wiele funkcji: uzupełniać kalorie, dostarczać niezbędnych składników, dawać chwilę wytchnienia i przyjemności. Ale ważne są też z punktu widzenia międzyludzkich relacji, dzielenia się, wspólnego jedzenia itd.

Według danych Nielsen rynek słodyczy w Polsce w 2018 roku miał wartość 16,4 mld zł i wykazywał wyraźną tendencję rozwojową (kilka procent w skali roku). Największe wzrosty odnotowały przekąski. Ich sprzedaż skoczyła o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2017. Segment zdrowych przekąsek stanowi ok. 5% polskiego rynku słodyczy. To ciągle nisza, ale wykazuje największą dynamikę.

– 70% matek czyta skład kupowanego jedzenia, zaś 51% z nich zwraca dodatkowo uwagę na tabelę wartości odżywczych. Młode pokolenie ma zdecydowanie proekologiczne podejście do jedzenia. Dlatego widzę ogromny potencjał tego segmentu – podkreślała Natalia Stsepantsova, współtwórczyni Porcji Dobra podczas debaty “Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek”

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Porcja Dobra RSS ALERT    /    Natalia Stsepantsova RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    dzieci RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Ciastek 2019-12-13 13:19:01
    Biedne dzieci... W "naszych czasach" były landrynki z cukru i z barwnikami, czekolady, oranżada itp. dzieci nie miały cukrzycy, były szczupłe, nie było fastfoodów.
  • yzy 2019-12-19 13:48:34
    Przede wszystkim smartfonów nie było. A drugie primo, czekoladowe Mikołaje niewiele mają wspólnego z czekoladą oprócz nazwy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!