Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Czekoladowe ABC

Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Czekolady (7 lipca), ale dobrego (i słodkiego) nigdy za wiele i niedługo znów będziemy mogli cieszyć się dniem czekolady (4 września). A w międzyczasie postanowiliśmy przybliżyć ten słodki temat i zebrać garść informacji o samej czekoladzie, rynku w Polsce i jego perspektywach oraz o preferencjach konsumentów.

Czekoladowe ABC
Statystyczny Polak zjada rocznie około 6-7 kg czekolady i wyrobów czekoladowych. fot. Shutterstock

Czekolada ma swoje „imieniny” kilka razy w roku: 12 kwietnia jest świętowany Międzynarodowy Dzień Czekolady, 7 lipca obchodzimy Światowy Dzień Czekolady, zaś 4 września przypada Dzień Czekolady, który ustanowiła największa w Polsce marka czekoladowa E.Wedel. To smakołyk, który znalazł uznanie zarówno wśród najmłodszych jak i najstarszych. Głównym powodem, dla którego sięgamy po czekoladę jest jej obłędny i niezapomniany smak, ale też właściwości zdrowotne.

Garść danych 

Szwajcarzy, mieszkańcy kraju, gdzie produkuje się najbardziej znane czekolady świata - przeciętny mieszkaniec tego kraju zjada aż 11,5 kg czekolady rocznie, natomiast statystyczny Polak zjada około 6-7 kg czekolady i wyrobów czekoladowych.

Z danych zebranych przez portalspozywczy.pl w ciągu ostatnich lat wynika, że produkcja czekolady i wyrobów, z małymi przerwami, ale konsekwentnie rośnie. 

W 2019 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła o 0,2 proc. wobec 2018 roku do 424 tys. ton, za to produkcja samej czekolady (łącznie z białą) wzrosła rok do roku o 3,3 proc. do 279 tys. ton.

W 2018 roku produkcja czekolady i wyrobów wzrosła rdr o 7,2 proc., w 2017 – spadła o 0,1 proc., w 2016 – wzrosła o 4,2 proc., a w 2015 - wzrosła o 2,4 proc.,

Z kolei produkcja samej czekolady wzrosła w 2018 roku o 9,1 proc., w 2017 roku - wzrosła o 0,3 proc., w 2016 roku - wzrosła o 6,6 proc., w 2015 roku – wzrosła o 1,3 proc.  

W 2020 roku w ciągu sześciu miesięcy, produkcja czekolady i wyrobów spadła wobec takiego samego okresu 2019 roku o 0,4 proc. do 200 tys. ton. Z kolei produkcja samej czekolady w ciągu sześciu miesięcy 2020 roku wzrosła o 2,5 proc. rdr do 139 tys. ton.

Zachowania konsumentów i perspektywy rynku

Polacy uwielbiają czekoladę i wszystko co z nią związane – jeśli lody to najchętniej wybierane są te o smaku czekoladowym, a jeśli torty – to także o smaku czekoladowym. Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika, że ulubionym tortem Polaków jest właśnie tort czekoladowy i mówi o tym co piąty z nas (20,1 proc.). Producenci lodów od lat natomiast mówią, że mimo mnóstwa innowacyjnych smaków wprowadzanych na rynek Polacy wciąż niezmienni na pierwszym miejscu stawiają te tradycyjne, czyli właśnie m.in. czekoladowe. Stąd też w Polsce rośnie spożycie czekolady, a konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty premium i nowe, innowacyjne smaki. Fani smakołyku częściej zwracają uwagę także na jakość i pochodzenie czekolady.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    spożycie czekolady RSS ALERT    /    produkcja czekolady RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!