Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Czekoladowe produkty zdrowotne trafiły na półki sklepowe

  • Autor: confectionerynews.com
  • Data: 03-03-2016, 14:08
Belgijska firma Vandenbulcke wprowadza ChoVita, pierwszą markę czekoladową w Europie z oświadczeniem zdrowotnym mówiącym o tym, że flawonole w kakao są dobre dla przepływu krwi. Na półki trafiły właśnie czekoladowe produkty zdrowotne tej marki.
Czekoladowe produkty zdrowotne trafiły na półki sklepowe
Belgijska firma Vandenbulcke wprowadza zdrowotną markę czekoladową ChoVita fot. vandenbulcke.com

Marka ChoVita wykorzystuje kakao i czekoladę Acticoa produkowaną przez firmę Barry Callebaut, która stosuje specjalny proces przetwarzania w celu zachowania flawonoli w kakao.

W 2013 roku Barry Callebaut zdobył zgodę Unii Europejskiej na wprowadzenie oświadczeń zdrowotnych mówiących o tym, że 200 mg flawonoli w napojach kakaowych czy gorzkiej czekoladzie przyczynia się do unormowania przepływu krwi.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Chcieliśmy być pierwszą firmą, która wprowadzi tę nową koncepcję, więc jesteśmy innowatorami w tym nowym biznesie. Flawonole sprawiają, że krew lepiej przepływa przez ciało i udrażnia tętnice, co z kolei zmniejsza ryzyko ataku serca lub utraty pamięci – mówi Jeff Vandenbulcke, kierownik sprzedaży w firmie Confiserie Vandenbulcke.

Portfolio ChoVita obejmuje m.in. tabliczki czekolady, ciastka czekoladowe, drażetki, czy plasterki czekolady, które mogą być podawane na chlebie. Na opakowaniach tych produktów zawarta jest informacja, że produkt  wspomaga przepływ krwi w organizmie.

Vandenbulcke podaje, że jego prawo do oświadczenia zdrowotnego zostało dopuszczone w Europie oraz w USA, ale na razie jeszcze nie w Azji.

Na opakowaniu znajduje się duże czerwone ziarno kakao, które ma przedstawiać serce. Dosładzana cukrem czekolada zawiera 65 proc. masy kakaowej i wykorzystuje kakao firmy Barry Callebaut. Aby osiągnąć efekty konsument musi zjeść 10 g czekolady dziennie, czyli jeden kwadracik tabliczki czekolady.  

Firma Barry Callebaut zdobyła w kwietniu ubiegłego roku prawo do powiększenia oświadczenia zdrowotnego o kakao w dodatkach i suplementach w krajach Unii Europejskiej. Od tego czasu podpisany został kontrakt z firmą Naturex o wprowadzeniu na rynek suplementów z ekstraktem kakaowym.

Vandenbulcke spodziewa się, że cena detaliczna czekoladowych produktów zdrowotnych wyniesie około 40-50 euro za kilogram.

Belgijska firma Vandenbulcke powstała w 1949 roku. Jest obecna w 40 krajach i sprzedaje około 1milion kilogramów czekolady rocznie. Oprócz własnych marek Vandenbulcke Chocolatier i Le Chevalier de Courtrai, firma produkuje także pod markami własnymi klientów.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!