Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Czekoladowe produkty zdrowotne trafiły na półki sklepowe

Belgijska firma Vandenbulcke wprowadza ChoVita, pierwszą markę czekoladową w Europie z oświadczeniem zdrowotnym mówiącym o tym, że flawonole w kakao są dobre dla przepływu krwi. Na półki trafiły właśnie czekoladowe produkty zdrowotne tej marki.

Czekoladowe produkty zdrowotne trafiły na półki sklepowe
Belgijska firma Vandenbulcke wprowadza zdrowotną markę czekoladową ChoVita fot. vandenbulcke.com

Marka ChoVita wykorzystuje kakao i czekoladę Acticoa produkowaną przez firmę Barry Callebaut, która stosuje specjalny proces przetwarzania w celu zachowania flawonoli w kakao.

W 2013 roku Barry Callebaut zdobył zgodę Unii Europejskiej na wprowadzenie oświadczeń zdrowotnych mówiących o tym, że 200 mg flawonoli w napojach kakaowych czy gorzkiej czekoladzie przyczynia się do unormowania przepływu krwi.

- Chcieliśmy być pierwszą firmą, która wprowadzi tę nową koncepcję, więc jesteśmy innowatorami w tym nowym biznesie. Flawonole sprawiają, że krew lepiej przepływa przez ciało i udrażnia tętnice, co z kolei zmniejsza ryzyko ataku serca lub utraty pamięci – mówi Jeff Vandenbulcke, kierownik sprzedaży w firmie Confiserie Vandenbulcke.

Portfolio ChoVita obejmuje m.in. tabliczki czekolady, ciastka czekoladowe, drażetki, czy plasterki czekolady, które mogą być podawane na chlebie. Na opakowaniach tych produktów zawarta jest informacja, że produkt  wspomaga przepływ krwi w organizmie.

Vandenbulcke podaje, że jego prawo do oświadczenia zdrowotnego zostało dopuszczone w Europie oraz w USA, ale na razie jeszcze nie w Azji.

Na opakowaniu znajduje się duże czerwone ziarno kakao, które ma przedstawiać serce. Dosładzana cukrem czekolada zawiera 65 proc. masy kakaowej i wykorzystuje kakao firmy Barry Callebaut. Aby osiągnąć efekty konsument musi zjeść 10 g czekolady dziennie, czyli jeden kwadracik tabliczki czekolady.  

Firma Barry Callebaut zdobyła w kwietniu ubiegłego roku prawo do powiększenia oświadczenia zdrowotnego o kakao w dodatkach i suplementach w krajach Unii Europejskiej. Od tego czasu podpisany został kontrakt z firmą Naturex o wprowadzeniu na rynek suplementów z ekstraktem kakaowym.

Vandenbulcke spodziewa się, że cena detaliczna czekoladowych produktów zdrowotnych wyniesie około 40-50 euro za kilogram.

Belgijska firma Vandenbulcke powstała w 1949 roku. Jest obecna w 40 krajach i sprzedaje około 1milion kilogramów czekolady rocznie. Oprócz własnych marek Vandenbulcke Chocolatier i Le Chevalier de Courtrai, firma produkuje także pod markami własnymi klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

czekolada RSS ALERT    /    Vandenbulcke RSS ALERT    /    Barry Callebaut RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    zdrowa czekolada RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    zdrowe przekąski RSS ALERT    /    produkty zdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.137.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!