Czekoladowe produkty zdrowotne trafiły na półki sklepowe
- Autor: confectionerynews.com
- Data: 03-03-2016, 14:08

Marka ChoVita wykorzystuje kakao i czekoladę Acticoa produkowaną przez firmę Barry Callebaut, która stosuje specjalny proces przetwarzania w celu zachowania flawonoli w kakao.
W 2013 roku Barry Callebaut zdobył zgodę Unii Europejskiej na wprowadzenie oświadczeń zdrowotnych mówiących o tym, że 200 mg flawonoli w napojach kakaowych czy gorzkiej czekoladzie przyczynia się do unormowania przepływu krwi.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Chcieliśmy być pierwszą firmą, która wprowadzi tę nową koncepcję, więc jesteśmy innowatorami w tym nowym biznesie. Flawonole sprawiają, że krew lepiej przepływa przez ciało i udrażnia tętnice, co z kolei zmniejsza ryzyko ataku serca lub utraty pamięci – mówi Jeff Vandenbulcke, kierownik sprzedaży w firmie Confiserie Vandenbulcke.
Portfolio ChoVita obejmuje m.in. tabliczki czekolady, ciastka czekoladowe, drażetki, czy plasterki czekolady, które mogą być podawane na chlebie. Na opakowaniach tych produktów zawarta jest informacja, że produkt wspomaga przepływ krwi w organizmie.
Vandenbulcke podaje, że jego prawo do oświadczenia zdrowotnego zostało dopuszczone w Europie oraz w USA, ale na razie jeszcze nie w Azji.
Na opakowaniu znajduje się duże czerwone ziarno kakao, które ma przedstawiać serce. Dosładzana cukrem czekolada zawiera 65 proc. masy kakaowej i wykorzystuje kakao firmy Barry Callebaut. Aby osiągnąć efekty konsument musi zjeść 10 g czekolady dziennie, czyli jeden kwadracik tabliczki czekolady.
Firma Barry Callebaut zdobyła w kwietniu ubiegłego roku prawo do powiększenia oświadczenia zdrowotnego o kakao w dodatkach i suplementach w krajach Unii Europejskiej. Od tego czasu podpisany został kontrakt z firmą Naturex o wprowadzeniu na rynek suplementów z ekstraktem kakaowym.
Vandenbulcke spodziewa się, że cena detaliczna czekoladowych produktów zdrowotnych wyniesie około 40-50 euro za kilogram.
Belgijska firma Vandenbulcke powstała w 1949 roku. Jest obecna w 40 krajach i sprzedaje około 1milion kilogramów czekolady rocznie. Oprócz własnych marek Vandenbulcke Chocolatier i Le Chevalier de Courtrai, firma produkuje także pod markami własnymi klientów.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Jakie właściwości ma czekolada?
-
266 potwierdzonych przypadków salmonellozy po spożyciu produktów Ferrero
-
Trwa wielkie czyszczenie fabryki Ferrero w której rozprzestrzeniła się salmonella
-
Lotte Wedel myśli o akwizycji
-
Kutnowscy kryminalni zatrzymali amatora czekolady
-
Wawel nie wypłaci dywidendy za 2021
-
Rośnie rynek słodyczy reklamowych
-
Producent Kinder Niespodzianki ma problem. Z powodu salmonelli zamknął całą fabrykę
-
Czekolada w dostawie. Glovo zdradza, gdzie mieszkają największe łasuchy
-
Dziś Dzień Czekolady. Wszystko co chcecie o niej wiedzieć, ale boicie się zapytać
komentarze (0)