Partner portalu
partner portalu
Słodycze i przekąski

Czy można zbudować markę batonów premium w kategorii do 2,50 zł?

- Moglibyśmy produkować batony z 10-procentową zawartością orzechów, które na półce kosztowałyby poniżej złotówki, ale to nie jest rynek. Nawet operując w niższej kategorii cenowej, ale chcąc budować markę premium, która ma się kojarzyć z jakością, nie możemy sobie pozwolić na to żeby wypuścić chłam - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Karaszkiewicz, właściciel firmy MCP Group oraz twórca 4health, nowej marki na rynku żywności

Czy można zbudować markę batonów premium w kategorii do 2,50 zł?
fot. shutterstock

Jak mówi Marcin Karaszkiewicz obniżyć cenę batona na półce można niezwykle łatwo.

- Dodajemy więcej owsa i kukurydzy, zamiast 64 proc. orzechów dorzucamy tylko 10 proc. przy tej samej wadze. Opakowanie matowe perła ośmiokolorowe zmieniamy na zwykłą „plujkę” w 2-3 kolorach i na półce mamy cenę poniżej złotówki, ale to już nie jest rynek. To można robić w dyskontach, które zamawiają 10 tirów takich batonów, a na każdym zarabia się 1 grosz. Natomiast jeżeli chcemy budować markę premium w niższej kategorii cenowej, która ma się kojarzyć z jakością to nie możemy sobie pozwolić żeby wypuścić chłam - dodaje.

Twórca marki 4health jest zdania, że coraz więcej konsumentów czyta skład produktów żywnościowych przed zakupem. Producenci nie ułatwiają im zadania drukując informacje na opakowaniu za pomocą najmniejszej dopuszczanej przez prawo czcionki.

- Aby obniżyć koszty producenci wrzucają na opakowanie po kilka języków. Zgodnie z dyrektywą czcionka musi mieć wysokość co najmniej 1,2 mm. Osobiście mam problem z przeczytaniem tekstu o takiej wielkości. Dlatego w naszych batonach zastosowaliśmy większą czcionkę żeby skład rzeczywiście był widoczny - dodaje.

Karaszkiewicz uzupełnia, że na opakowaniach batonów i musli 4health znajdą się napisy w kilku językach.

- Przody opakowań batonów robimy międzynarodowe, z kolei opisy z tyłu będą po polsku. Na każdym naszym produkcie znajdzie się także charakterystyczny element „buźki”. Natomiast na musli będziemy mieli kilka języków, ale dlatego, że mamy większą paczkę i tym samym większą powierzchnię. Będą tam informacje w językach polskim, angielskim, czeskim, słowackim i węgierskim, bo na te rynki wchodzimy na dzień dobry - dodaje.

4health to nowa marka na polskim rynku żywności prozdrowotnej. W asortymencie znajdują się obecnie dwa batony na bazie orzechów o smaku pistacji z gorzką czekoladą oraz migdała z miodem, a także musli o smaku jagody z maliną i nasionami chia oraz czekolady z orzechami i chia. Batony w kategorii cenowej 1,99-2,49 zł do końca roku trafią do sprzedaży w sieciach: Rossmann, Hebe, Superpharm, Stokrotka, Tesco i Auchan. Musli w cenie ok. 8 zł trafi do dystrybucji na początku 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

4health RSS ALERT    /    Marcin Karaszkiewicz RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    premium RSS ALERT    /    marki premium RSS ALERT    /    musli RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    zdrowe przekąski RSS ALERT    /    skład produktów spożywczych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.160.19.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!