• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dlaczego w pandemii wracamy do smaków dzieciństwa?

Produkty spożywcze przenoszące w czasy dzieciństwa, kojarzące się ze słodkimi, beztroskimi latami oraz pierwszymi fascynacjami smakowymi. To – jak podaje Mintel – jeden ze sposobów konsumentów na stres w czasie pandemii.
  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2021, 14:42
Dlaczego w pandemii wracamy do smaków dzieciństwa?
Nostalgia spożywcza w czasie pandemii; fot. shutterstock
  • Powrót do smaków dzieciństwa to jeden ze sposobów na poprawę nastroju w dobie pandemii.
  • Polacy w dobie covid-19 chętniej sięgają po 'comfort food', jak lody czy czekolada.
  • Słodycze w stylu retro to silny trend np. w USA.

– Generowanie nowych wrażeń i szczypty ekscytacji w branży spożywczej w oparciu o nostalgię jest inspirującym i zyskującym na znaczeniu zabiegiem marketingowym. Konsumenci chętnie otwierają się na produkty, które kojarzą im się z dobrymi, prostymi czasami. Jest to szczególnie istotne w epoce COVID-19, gdy otaczająca nas niepewność, stres i codzienny niepokój buduje coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami, które mają polepszyć nasz nastrój i zapewnić pewną odskocznię, na przykład poprzez przeniesienie nas w czasy dzieciństwa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Smaki dzieciństwa - Dlaczego do nich wracamy?

Według danych konsumenckich Mintel, aż 70% respondentów w Polsce identyfikuje się ze stwierdzeniem: "Lubię rzeczy, które przypominają mi o mojej przeszłości (np. o dzieciństwie)".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dodatkowo, podobny odsetek polskich konsumentów deklaruje, że aktywnie poszukuje sposobów na zmniejszenie stresu.

26% Polaków przyznaje również, że od momentu wybuchu pandemii częściej jedzą produkty przyjemnościowe, takie jak lody czy czekolada. W kategorii słodyczy nieczekoladowych, 74% polskich konsumentów stwierdza, że słodycze w stylu retro są dobrą propozycją prezentową.

– Kategorią, która wyjątkowo mocno czerpie z inspiracji retro jest segment płatków śniadaniowych w Stanach Zjednoczonych. Na przykład, General Mills we wrześniu 2020 roku przywrócił na rynek klasyczne receptury dla czterech swoich marek. Cocoa Puffs mają zatem w efekcie bardziej czekoladowy smak, płatki Trix ponownie przybrały kształt sześciu owoców, Golden Grahams są znowu produkowane z dodatkiem miodu, zaś Cookie Crisp ma mocniejszy smak ciasteczka czekoladowego – przytacza Honorata Jarocka.

Zob. też. Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole)

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!