Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé: rynek wzrośnie w 2019 r. Niehandlowe niedziele już nie takie groźne
Branża słodyczy może w 2019 roku nadal notować wzrosty na poziomie zbliżonym do tych osiągniętych w roku 2018, a Nestlé będzie nadal zwiększać udziały w rynku. Niehandlowe niedziele będą miały już mniejszy wpływ na branżę - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marcin Popławski, Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé.

- W 2019 roku oczekiwałbym nadal wzrostów całej branży na poziomie zbliżonym do tych osiągniętych w 2018. Chciałbym jednak zaznaczyć, że baza porównań będzie nieco inna – dojdzie, co prawda, trochę więcej niedziel niehandlowych, ale i tak największy ich wpływ był odczuwalny w minionym roku. Należy się spodziewać, iż w 2019 będzie on już mniejszy. Trudno natomiast przewidzieć, jakie będzie lato. Dodatkowo dużym wyzwaniem będą – jak wspomniałem – ceny surowców i potencjalnie energii – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Popławski.
- Uważam, że w bieżącym roku wszystkie kategorie będą wzrastać. Na pewno dotyczyć to będzie, mimo aktualnie stosunkowo małej skali, tzw. bite-sizes, czyli drobnych przekąsek w większych opakowaniach, do podzielenia się z innymi. Jest to trend zauważalny w całej Europie. Tu też jesteśmy przygotowani – mamy produkty takie jak KIT KAT Bites czy KIT KAT Pop Choc - dodaje.
Dyrektor wskazuje, że na pewno będzie też rosła sprzedaż – również z niskiej bazy – batonów i przekąsek specjalistycznych. - Widać, że nasi klienci przeznaczają na nie coraz więcej miejsca na półce – mówi Marcin Popławski.
- Jeśli chodzi o samo Nestlé, to biorąc pod uwagę liczbę inicjatyw, wprowadzeń i wzrost wydatków na komunikację w 2019 roku, głównym naszym priorytetem jest dalsze zwiększanie udziałów w rynku. Oczekuję, że będziemy rosnąć znacznie szybciej niż kategoria – podkreśla Marcin Popławski.
W 2019 roku oprócz niehandlowych niedziel, branża będzie musiała też zmierzyć się ze zmiennymi cenami surowców, ze wzrostem kosztów pracy, cen energii i ponownie z sezonem letnim.
Marcin Popławski wskazuje, że na pewno tych kilka miesięcy gorącego lata nie sprzyjało słodyczom w 2018 roku i wzrosty kategorii były dużo mniejsze. Poza tym negatywny wpływ na branżę miały niehandlowe niedziele.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.