Dyrektor Generalny PPL Koral: 2018 był rekordowy dla lodów, zakaz handlu w niedziele nie zaszkodził
Rok 2018 był rekordowy dla rynku lodów i działalności spółki dzięki dobrej pogodzie, a zakaz handlu w niedziele nie przeszkodził firmie w osiągnięciu wysokiej sprzedaży, bo kanał handlu tradycyjnego to nadal niezwykle mocne ogniwo dystrybucji spółki. Właściciele sklepów przygotowują się na zwiększone utargi w niehandlowe niedziele, zamawiając zdecydowanie większą ilość produktów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, Dyrektor Generalny PPL Koral.

- Ubiegły rok był rekordowy – w sezonie sprzedaliśmy ponad 59 milionów litrów lodów Koral i Bracia Koral. Kluczowe znaczenie w osiągnieciu tego imponującego wyniku miała jednak nie tylko bardzo dobra pogoda i długo utrzymująca się słoneczna aura, ale także nie mniej ważne – precyzyjnie zaplanowana produkcja oraz sprostanie wzmożonej i wymagającej ogromnego doświadczenia logistyce. Lody to moim zdaniem chyba najtrudniejszy produkt, jeśli chodzi o zachowanie właściwego łańcucha dostaw i ciągu chłodniczego. Know-how w tym zakresie, które my jako PPL Koral udoskonalamy już od 40 lat jest warunkiem sine qua non w kontekście sukcesu biznesowego oraz wizerunkowego – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.
- Jeśli chodzi o dane statystyczne czysto finansowe, które już publikowaliśmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę był o 100% wyższy w stosunku do roku poprzedniego. Potem, co nas naturalnie ogromnie cieszyło, liczby rosły dalej – od maja do sierpnia sprzedaż samej marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50%, natomiast lody Koral zanotowały wzrost o ponad 30% w stosunku do roku 2017 - dodaje.
- Oprócz majówki równie gorący był sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50% w porównaniu z 2017, a w maju i czerwcu sprzedano najwięcej litrów lodów w całym sezonie. Polacy pokochali lody również zimą co dopełniło dobry wynik sprzedażowy za cały 2018 rok. Zeszłoroczny sezon można zaliczyć do naprawdę udanych, wręcz rekordowych w historii naszej firmy – mówi też Mariusz Jurek.
A jaki wpływ na sprzedaż lodów miał wprowadzony w 2018 roku zakaz handlu w niedziele? - W naszym przypadku zakaz handlu w niedziele nie przeszkodził w osiągnięciu wysokiej sprzedaży. Dla firmy Koral kanał handlu tradycyjnego to nadal niezwykle mocne i bardzo doceniane ogniwo sprzedaży, z którego de facto się wywodzimy i o który staramy się bardzo dbać – mówi dyrektor generalny PPL Koral.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.