Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Dyrektor KPMG: Polskie firmy spożywcze widzą potrzebę ekspansji zagranicznej

Firmy Mieszko i Colian rozwijają ekspansję zagraniczną nie tylko w państwach Unii Europejskiej. Piotr Grauer, dyrektor w KPMG tłumaczy, że polskie firmy spożywcze coraz śmielej wchodzą ze swoimi produktami na rynki zagraniczne.

Dyrektor KPMG: Polskie firmy spożywcze widzą potrzebę ekspansji zagranicznej
Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 10-11-2016, 12:57

Firma Mieszko pracuje nad pozyskaniem partnerów w regionach dla firmy strategicznych do rozwoju, czyli na Bliskim Wschodzie oraz w Azji. W ostatnim roku firmie udało się wejść na rynki Algierii, Kataru, Kuwejtu oraz Jemenu.

Colian współpracuje z odbiorcami w państwach Unii Europejskiej oraz w pozostałej części Europy, w Azji, Afryce i krajach arabskich, Ameryce Północnej i Południowej oraz w krajach na Bliskim Wschodzie. W 2016 roku Colian przejął angielskiego dostawcę luksusowych słodyczy Elizabeth Shaw.  

– Polskie firmy spożywcze coraz śmielej wchodzą ze swoimi produktami na rynki zagraniczne. Po latach ekspansji eksportowej opartej głównie na produktach private label zagranicznych sieci handlowych wiele firm dostrzega potrzebę dalszego umacniania pozycji rynkowej w oparciu o własną markę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Dodaje, że inwestycja w budowanie pozycji marki na nowym rynku jest jednak bardzo kosztowna i tu pojawia się alternatywa w postaci akwizycji istniejącego podmiotu na rynku. Transakcja firmy Colian wpisuje się w ten schemat.

– Przejęcia zagranicznych firm mają szczególnie znaczenie na rynkach dojrzałych, na których istniejący mają ugruntowaną pozycję i trudno wejść z nową marką – tłumaczy ekspert. 

Podkreśla, że na rynkach rozwijających może się okazać, że nie ma odpowiednich podmiotów do przejęcia lub że rynek rozwija się na tyle szybko, iż może zaabsorbować nową markę. –Wówczas ekspansja organiczna może być lepszym rozwiązaniem niż akwizycja – podsumowuje Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    Mieszko RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.8.46
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!