Dyrektor Mieszko: Sukces polskich producentów żywności na rynku japońskim jest możliwy
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 12-10-2017, 10:39
Umowa UE-Japonia stwarza szanse dla polskich producentów żywności na zwiększenie współpracy handlowej z Japonią. – Sukces polskich producentów jest możliwy, ale podstawą jest zrozumienie mentalności naszych japońskich partnerów oraz ogromna precyzja i cierpliwość – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewa Kalemba, dyrektor eksportu firmy Mieszko.
Ewa Kalemba, dyrektor eksportu firmy Mieszko. Fot. materiały prasowe Mieszko
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
6 lipca br. UE i Japonia zawarły umowę o wolnym handlu. Jest to szansa dla polskich firm spożywczych na wejście na japoński rynek lub – dla tych, co już z Japonią współpracują – na zwiększenie eksportu.
Jedną z firm, które eksportują do Japonii swoje produkty spożywcze jest Mieszko, producent wyrobów cukierniczych. Od kiedy Mieszko eksportuje swoje wyroby do Japonii i jak wygląda ta współpraca?
Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium".
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (1)
Wszystko dobrze, tylko co ma Mieszko do polskiej spółki. Przypomnę koniec artykułu z tego portalu z 2012: \"Właścicielem 65,9 proc. akcji Mieszka jest Bistantio Investment Ltd., która jest spółką zależną Basanto Investments Ltd, a ta z kolei jest w 100 proc. podmiotem zależnym od UAB EVA Grupe z siedzibą w Wilnie.\" Od tej pory zmieniło się tyle, że Bisantio jest właścicielem 100% akcji Mieszka (spółka została wycofana z giełdy), a kontrolę nad UAB EVA Grupe przejął jeden z najbogatszych Litwinów - Vladas Numavicius. Spółka jest litewska, ale to oczywiście nie wyklucza sukcesów polski firm w Japonii.
Odpowiedz