Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor PPL Koral: Branża lodów ma ogromny potencjał, ważne kwestie to surowce i rynek pracy

Na polskim rynku lodów z roku na rok pojawiają się nowe trendy, a w najbliższych latach kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy. Rynek ma bardzo duży potencjał i branża z optymizmem patrzy w przyszłość. Minusem jest sezonowość – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.

Dyrektor PPL Koral: Branża lodów ma ogromny potencjał, ważne kwestie to surowce i rynek pracy
fot. PPL Koral

Jakie są perspektywy przed rynkiem lodów w Polsce w kolejnych latach? - Na polskim rynku lodów jest zawsze ciekawie i z roku na rok obserwuje się nowe trendy. Polscy producenci muszą mierzyć się z zagraniczną konkurencją. Oczywiście cały czas kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Jeśli chodzi o kwestie konsumenckie i rozwój branży to potencjał jest nadal bardzo duży. Obecnie w naszym kraju spożywa się odrobinę ponad 4 litry lodów na osobę, gdzie w tym samym czasie w krajach skandynawskich jest to ok. 11-12 litrów. Jak widać progres w biznesie lodowym jest nadal stosunkowo ogromny, co nas bardzo cieszy i pozwala z wielkim optymizmem patrzyć w przyszłość - dodaje.

Podkreśla jednak, że minusem tego rynku jest sezonowość.

- Niestety ciągle utrzymuje się mocny trend sezonowego spożywania lodów, zwłaszcza, jeśli chodzi o lody impulsowe.  Polacy są konsumentami bardzo świadomymi i wymagającymi, więc prócz doskonałej jakości produktów przykładają dużą wagę również do opakowania, jego funkcjonalności oraz estetyki – mówi Mariusz Jurek.

- Dla firmy Koral satysfakcja konsumenta od zawsze stanowi kwestię priorytetową, więc systematycznie udoskonalamy nasz asortyment lodowy pod względem receptur i opakowań - dodaje.

- Z punktu widzenia efektywności i wyników sprzedaży bardzo ważne jest, aby punkty handlowe posiadały w ofercie maksymalnie szeroki asortymentu lodów PPL Koral. Prócz bestsellerów rynkowych, które od lat napędzają sprzedaż, nie można zapominać absolutnie o nowościach lodowych - konsument bardzo docenia szeroki wachlarz możliwości - podkreśla.

Mariusz Jurek mówi też, że rynek lodów z roku na rok umacnia się. Wśród konsumentów nadal będą dominowały lody znane i lubiane, ale można też obserwować wzrost produktów w bardziej fantazyjnych kompozycjach smakowych. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane, bowiem marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą.

Z danych firmy analitycznej Euromonitor International wynika, że w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych.

Euromonitor szacuje też, że w 2016 roku wartość rynku wzrosła do 1,74 miliarda złotych, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Mariusz Jurek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!