Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor PPL Koral o rynku lodów i perspektywach, branży, kanałach dystrybucji i planach firmy (pełny wywiad)

Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku lodów w 2016 roku, panujących trendach, o perspektywach dla branży, o zachowaniach konsumentów, o kanałach dystrybucji lodów, a także o planach rozwoju PPL Koral.

Dyrektor PPL Koral o rynku lodów i perspektywach, branży, kanałach dystrybucji i planach firmy (pełny wywiad)
Firma Koral, Nowy Sącz fot. PPL Koral

Jak oceniają Państwo rynek lodów w 2016 roku? Co wpływało na rynek lodów w ubiegłym roku? Jakie trendy na nim panowały i jakie były zachowania konsumenckie, czym kieruje się konsument w kwestii lodów?

Rynek lodów w Polsce z roku na rok umacnia się. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane. Marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą.

Polacy oprócz ulubionych tradycyjnych smaków tj. śmietanka, truskawka, czekolada czy wanilia lubią być mile zaskakiwani nowymi, często nawet egzotycznymi kompozycjami smakowymi, jak choćby lody o smaku owoców egzotycznych (tropikalnych, mango, arbuza) czy też kompozycjami smakowymi opracowanymi w oparciu o słynne desery, które coraz częściej są serwowane w formie mrożonej np. Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe. Między innymi z tego powodu systematycznie wzbogacamy ofertę marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, wprowadzając prócz klasycznych smaków nowe kompozycje np. masło orzechowe czy słony karmel.

Jak wyglądał rynek lodów w Polsce w 2016 r - pod względem ilości sprzedanych lodów, jak też wartości? Czy rynek rośnie i dlaczego? A jak to się kształtowało w poprzednich latach?

Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów automatycznie zwiększa się. Gusta naszych rodaków stały się również bardziej wymagające, stąd w sklepach pojawiają się “egzotyczne” smaki.

Według danych Euromonitor International, w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych.

W 2014 roku wartość wzrosła o ok 5,0 proc. Trzeba również powiedzieć, że sprzedaż lodów impulsowych w Polsce wykazuje niezmiennie ogromną sezonowość, zdecydowanie większą niż w przypadku lodów familijnych, które - zwłaszcza w sieciach handlowych - oferowane są przez cały rok. Jeśli tylko pogoda nie przeszkodzi (odpukać w niemalowane…) to w sezonie 2017 na pewno należy się spodziewać kolejnych wzrostów w branży.

Jak wygląda konkurencja na rynku lodów – czy jest walka między firmami, czy jest miejsce dla wszystkich?

Tak jak w innych branżach, również na rynku lodów jest miejsce dla wielu marek, jednakże tylko te najbardziej skuteczne pod względem warunków handlowych oraz logistycznych są w stanie zostać kluczowymi graczami. Efekty pracy będą w dużej mierze zależały od tego, jak kompleksowa oferta sprzedażowa wpasuje się w gusta i oczekiwania konsumentów.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów 2017 RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Mariusz Jurek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!