Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

E-commerce jedyną formą zakupów żywności? Wyzwanie czeka kategorię artykułów impulsowych

Według najnowszych badań, konsumenci coraz częściej biorą pod uwagę, że w przyszłości korzystanie ze sklepów online może stać się jedyną drogą kupowania żywności. Jeśli prognozy się sprawdzą, rynek czeka prawdziwa rewolucja. Szczególne wyzwanie czeka kategorię artykułów przykasowych – ocenia Perfetti Van Melle.

E-commerce jedyną formą zakupów żywności? Wyzwanie czeka kategorię artykułów impulsowych
Kategorię artykułów impulsowych czeka wyzwanie fot. materiały prasowe

Mimo, że już co czwarty Polak chociaż raz zdecydował się na zakup artykułów spożywczych w sieci, sklepy tradycyjne wciąż zajmują najwyższy stopień podium, jeśli chodzi o zainteresowanie klientów. Są naturalnym, „domyślnym” wyborem konsumentów, którzy przed sięgnięciem po konkretny produkt chcą go dotknąć czy porównać z innymi dostępnymi na półce.

Niepodważalnym faktem jest istnienie kategorii produktów, które są znacznie chętniej kupowane w internecie oraz takie, w które konsumenci częściej zaopatrują się offline. Po pierwsze, wizyta w sklepie stacjonarnym umożliwia spacer między półkami, pozwalający na spokojne zapoznanie się z ofertą placówki, nowościami czy specjalnymi ofertami. Po drugie, odwiedzenie, np. supermarketu sprzyja podejmowaniu decyzji zakupowych pod wpływem chwili, emocji oraz tego, co widzimy na półce. Online rzadziej będziemy kupować produkty impulsowe, nabywane pod wpływem nagłej potrzeby i spożywane często bezpośrednio po zakupie.

– Po słodycze w strefie kas sięgamy zazwyczaj za sprawą chwili – nagłej chęci na przekąszenie czegoś słodkiego. Pozycjonowanie produktów z tej kategorii w internecie to dla nas nowe, ciekawe wyzwanie. Już od pewnego czasu pracujemy nad tym jak skłonić do sięgnięcia po lizaki, cukierki czy gumy również konsumentów siedzących przed monitorami komputerów - mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez agencję Starcom, zaledwie 3 proc. ankietowanych wskazuje internet, jako wyłączne miejsce robienia zakupów spożywczych. Jednocześnie, cały czas rośnie liczba osób coraz bardziej przekonanych do takiego rozwiązania. Już co drugi konsument, spośród klientów deklarujących choćby jednorazowe zakupy online, pierwszy raz zrobił je w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    produkty impulsowe RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!