W tym momencie produkty E. Wedel są dostępne na 25 rynkach międzynarodowych. Marka jest szczególnie dobrze rozwinięta w krajach, gdzie żyje duża ilość Polaków. Sprzedaż eksportowa stanowi obecnie 5-6 proc. przychodów grupy, ale szybko rośnie. Od roku 2010 E. Wedel podwoił swój międzynarodowy obrót.
Rafał Perkowski, dyrektor ds. eksportu zapewnia, że nadszedł czas, aby współpraca z rynkami zagranicznymi weszła na „kolejny etap". - Na naszych największych rynkach eksportowych, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Kanada, sprzedajemy produkty w ramach tzw. „półki z produktami etnicznymi". Jednak chcemy pójść o krok dalej i wejść do ogólnej dystrybucji - zapowiada przedstawiciel E. Wedel.
Zwraca uwagę, że w ekspansji na niektórych rynkach pomocne są struktury Lotte Group, w której skład wchodzi polski producent słodyczy. - Chociaż jako spółka pracujemy niezależnie, możemy liczyć na wiedzę i wsparcie ze strony grupy Lotte. Jest to szczególnie mocno widoczne w Japonii. Ze względu uprzywilejowaną pozycję naszej spółki matki, możemy eksportować tam produkty przez jej struktury - wskazuje Perkowski.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (1)
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
Odpowiedz