ETi: dla nas, nowego gracza w Polsce, priorytetem jest budowa świadomości marki i w to będziemy inwestować
ETi, turecki producent słodyczy, który w ubiegłym roku wkroczył do Polski, jest tu wciąż nowym graczem, dlatego priorytetem jest przede wszystkim budowanie świadomości marki i w to będzie inwestować. Barierą jest nakład inwestycji, ale po pierwszym okresie działalności firma dokonała selekcji produktów, które będzie wspierać - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi European Food Industries w Polsce.

ETi działa na rynku polskim od marca 2018 roku, a sprzedaż pierwszych produktów rozpoczęła się między majem a czerwcem ub.r. Firma główny nacisk położyła na trzy brandy: czekoladowe batoniki Wanted, wafelki Dare i pianki z herbatnikiem Puf.
Jakie są plany strategiczne w Polsce np. inwestycje, budowa zakładu, przejęcia czy rozbudowa dystrybucji? - Musimy pamiętać, że wciąż jesteśmy nowym graczem w Polsce. Naszym priorytetem jest więc przede wszystkim budowanie świadomości marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Chrzanowska.
- Zarówno poprzez działania marketingowe, jak i dalsze budowanie dystrybucji i ekspozycji na półce, które będą naszymi głównymi inwestycjami w perspektywie najbliższych lat. Jest to jednak proces długofalowy, który wymaga czasu i konsekwencji - dodaje.
Aleksandra Chrzanowska mówi też, że po pierwszym okresie działalności firma ETi dokonała selekcji produktów, które będzie wspierać.
- Istotną barierą jest tutaj nakład inwestycji. Wiele firm nie inwestuje, ponieważ koszty są bardzo wysokie, a czas zwrotu długi. Chyba że firma – tak jak ETi – chce myśleć w kategoriach długoterminowych i jest odważna w swoich decyzjach. Mamy to szczęście, że nasze strategie produktowe mieliśmy szansę skonfrontować z rynkiem – mówi Aleksandra Chrzanowska.
- Można powiedzieć, że papier wszystko przyjmie, jednak plany najlepiej weryfikuje półka. Po pierwszym okresie działalności dokonaliśmy selekcji produktów, które będziemy wspierać i naszą strategię ujęliśmy w kategoriach pięcioletnich. Oznacza to, że dostosowaliśmy nasze inwestycje do szacowanych udziałów rynkowych w długofalowej perspektywie - dodaje.
I zdradza, że w ciągu najbliższych lat ETi pragnie stworzyć topowe portfolio produktów dla konsumentów i znaleźć się w czołówce ulubionych słodyczy Polaków. Podkreśla też, że w ciągu roku obecności w Polsce firma wiele zdziałała - wprowadziła produkty w czterech różnych kategoriach, rozpoczęła budowanie szerokiej dystrybucji produktów i rozpoczęła współpracę ze znanymi sieciami handlowymi, a także przeprowadziła kampanie marketingowe flagowych produktów oraz przetestowała rynek. W 2018 roku główny nacisk firma ETi położyła na trzy brandy: Wanted, Dare i Puf. Firma widzi szczególne zainteresowanie słodyczami, które gwarantują wysoką jakość i rynek wręcz szuka wysokiej jakości, dlatego ETi będzie dalej inwestować w produkty premium.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.