ETi: producenci słodyczy powinni budować kategorię, dywersyfikować ofertę i odróżniać się od konkurencji
Długofalowym celem wszystkich producentów słodyczy powinno być budowanie kategorii. Trzeba tworzyć ofertę, która pomoże sieciom budować półkę zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, a także odróżniać się od konkurencji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi European Food Industries w Polsce.

ETi działa na rynku polskim od marca 2018 roku, a sprzedaż pierwszych produktów rozpoczęła się między majem a czerwcem ub.r. Firma główny nacisk położyła na trzy brandy: czekoladowe batoniki Wanted, wafelki Dare i pianki z herbatnikiem Puf.
- Myślę, że długofalowym celem wszystkich producentów powinno być budowanie kategorii. W momencie, gdy rynek mówi „chcemy nowości” to właśnie producent powinien przyjść do sieci z rozwiązaniami, które odpowiedzą na tę potrzebę. Dlatego bazujemy na badaniach konsumenckich, wynikach rynkowych, uważnie obserwujemy każdą kategorię – co w niej rośnie, a co spada, jakie trendy można wyodrębnić – i tworzymy ofertę, która pomoże sieciom budować półkę zgodnie z oczekiwaniami rynku, czyli konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Chrzanowska.
- Cała umiejętność polega na tym, by tę ofertę dywersyfikować, czyli zaproponować takie produkty, które odróżniają się od konkurencji. Nam się to udaje. Innowacyjność produktów jest dla ETi podstawą budowania portfolio. Szczególną uwagę zwracamy na tekstury słodyczy, które mają zaskakiwać konsumentów, gwarantować im zupełnie nowe doznania smakowe. Wyniki po kilku pierwszych miesiącach pokazują, że takie podejście się sprawdza – dodaje.
Aleksandra Chrzanowska podkreśla też, że ETi, turecki producent słodyczy, który w ubiegłym roku wkroczył do Polski, jest tu wciąż nowym graczem, dlatego priorytetem jest przede wszystkim budowanie świadomości marki i w to będzie inwestować.
I zdradza, że w ciągu najbliższych lat ETi pragnie stworzyć topowe portfolio produktów dla konsumentów i znaleźć się w czołówce ulubionych słodyczy Polaków. Podkreśla też, że w ciągu roku obecności w Polsce firma wiele zdziałała - wprowadziła produkty w czterech różnych kategoriach, rozpoczęła budowanie szerokiej dystrybucji produktów i rozpoczęła współpracę ze znanymi sieciami handlowymi, a także przeprowadziła kampanie marketingowe flagowych produktów oraz przetestowała rynek. W 2018 roku główny nacisk firma ETi położyła na trzy brandy: Wanted, Dare i Puf. Firma widzi szczególne zainteresowanie słodyczami, które gwarantują wysoką jakość i rynek wręcz szuka wysokiej jakości, dlatego ETi będzie dalej inwestować w produkty premium.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.