Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Ferrero liderem w wydatkach na reklamę czekolady

Ponad 6 mln złotych - tyle na reklamę marki Kinder w prasie, radio i TV wydał od początku roku koncern Ferrero. Kinder tym samym zdeklasował takie marki jak Milka i Wedel, które natomiast mogą poszczycić się najwyższą liczbą wzmianek w portalach i mediach społecznościowych oraz największym stopniem równowagi pomiędzy wydatkami na reklamę, a wzmiankami na ich temat w internecie - informuje Instytut Monitorowania Mediów.

Ferrero liderem w wydatkach na reklamę czekolady

Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, ile reklamodawcy wydali w pierwszym kwartale 2014 roku na płatną promocję swoich czekoladowych produktów i jaki odzew miały poszczególne marki w Internecie. Według danych IMM, najlepsze rezultaty w kategorii: publikacje w portalach i social media, uzyskały czekolady: Milka (1,2 tys. wzmianek) i Wedel (1,1 tys. wzmianek) znacznie wyprzedzając konkurencję.

Natomiast dane reklamowe wskazały, że w badanym okresie najwięcej na reklamę wydała firma Ferrero inwestując ponad 6,1 mln w markę Kinder, ale nie przełożyło się to bezpośrednio na wysoką liczbę publikacji w internecie.

- To najbardziej znacząca dysproporcja pomiędzy wydatkami a wzmiankami wśród wszystkich badanych reklamodawców. Milka (Mondelez) i Wedel (Lotte Wedel) natomiast nie tylko mogą cieszyć się mianem najczęściej wspominanych marek czekoladowych w portalach i mediach społecznościowych, ale również najwyższym stopniem równowagi pomiędzy wydatkami na reklamę, a wzmiankami w internecie - mówi Monika Tomsia z Instytutu Monitorowania Mediów, autorka badania.

W czołówce rankingu najwyższych wydatków reklamowych w prasie, radio i telewizji w pierwszym kwartale 2014 roku, znalazło się pięciu reklamodawców: Ferrero (Kinder), Lotte Wedel (Wedel), Lindt & Sprungli (Lindt), Ludwig Schokolade GmbH & Co KG (Schogetten) oraz Mondelez z dwoma markami: Milka i Alpen Gold.

Wysokość inwestycji została zaplanowana przez reklamodawców z różnym natężeniem w poszczególnych miesiącach kwartału. Mondelez położył przede wszystkim nacisk na promocję Milki, szczególnie w lutym, wydając łącznie 3,5 mln złotych na reklamę, podczas gdy w Alpen Gold zainwestował 3 razy mniej. Obie marki znacznie słabiej były promowane w marcu, podobnie jak Wedel przez Lotte Wedel, za to w tym samym czasie reklamodawcy promujący: Kinder, Lindt i Schogetten postanowili wydać więcej i zaznaczyć wyraźnie swoją obecność na rynku.

więcej informacji:

Monika Tomsia RSS ALERT    /    Ferrero RSS ALERT    /    Kinder RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Milka RSS ALERT    /    Alpen Gold RSS ALERT    /    Instytut Monitorowania Mediów RSS ALERT    /    czekolada Wedla RSS ALERT    /    czekolada Milka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • gruby perez 2014-04-10 17:05:58
    Ja caly czas widze w tv michali z wawelu...

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!