Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Finanse firm słodyczowych cierpią przez pandemię

Perspektywy dla rynku słodyczy na rok 2020 były optymistyczne z uwagi na dobrą koniunkturę i globalny wzrost ich spożycia. Jeszcze w marcu mówiło się np. o dwucyfrowym wzroście rynku przekąsek. Z powodu pandemii wszystko się zmieniło, a producenci słodyczy mówią o negatywnym wpływie na ich sprzedaż i wyniki finansowe.

Finanse firm słodyczowych cierpią przez pandemię
fot. pexels.com/Karolina Grabowska

Gospodarka zwolniła, a producenci musieli zmierzyć się m.in. z restrykcjami w handlu, utrudnieniami w transporcie, izolacją społeczną, czy spadkiem eksportu wyrobów cukierniczych. I ta nadzwyczajna sytuacja wywołana pandemią COVID-19 miała więc wpływ na wyniki m.in. spółki Wawel w pierwszym półroczu 2020 r., która zanotowała spadek sprzedaży o 13 proc. rdr, a zysków niemal o 30 proc.

I choć Wawel zapewnia, że na dzień dzisiejszy nie widzi ryzyka przerwania łańcuchów dostaw, a działalność spółki nie została zakłócona w sposób trwały i istotny, to przyznaje, że spadek przychodów ze sprzedaży i wskaźników finansowych spowodowany jest głównie wpływem jaki miały ograniczenia w handlu i tym samym zmniejszenie popytu na produkty spółki na skutek pandemii.

Z kolei spółka słodyczowa ZPC Otmuchów ma opublikować swoje wyniki za pierwsze półrocze 2020 roku 18 września, ale już po pierwszym kwartale tego roku prezes spółki mówił o pierwszych negatywnych skutkach pandemii na wyniki finansowe, które pojawiły się w drugiej połowie marca i polegały na zmniejszeniu wolumenów sprzedaży na rynku krajowym o około 10 proc.

- Początek roku 2020 zaskoczył nas pandemią COVID-19. W I kwartale pandemia miała umiarkowany wpływ na wyniki działalności naszej firmy. Pierwsze negatywne skutki pojawiły się w drugiej połowie marca, co było spowodowane istotnym ograniczeniem działalności punktów handlowych, w których sprzedawane są nasze produkty. Uwolnienie handlu oznacza dla nas systematyczny powrót sprzedaży do okresu sprzed pandemii. Okres pandemii traktujemy z jednej strony jako poważne utrudnienie, z drugiej zaś jako wyzwanie, bo dzięki świetnemu zespołowi i jego zaangażowaniu, wciąż produkujemy i z sukcesem sprzedajemy nasze produkty – mówił prezes ZPC Otmuchów Marek Piątkowski.

W przypadku dłużej utrzymującej się pandemii spółka ZPC Otmuchów dostrzega jednak rosnące ryzyko w obszarze zachowania ciągłości dostaw materiałów do produkcji w tym w szczególności pochodzących z zakupów importowych

Wawel wskazuje zaś, że wprowadzone w kraju restrykcje związane z pandemią w połączeniu z zamrożeniem gospodarki spowodowały dla konsumentów istotne ograniczenia w dostępie do znacznej części sklepów stacjonarnych (sklepy małoformatowe, dyskonty, super i hiper markety) w okresie od drugiej połowy marca do początku maja.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Barbara od Mariana 2020-08-29 12:22:56
    podatek od cukru to składka na leczenie ofiar przemysłu cukrowego, teraz kolej na podatek od mięsa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!