Fundacja „Wawel z Rodziną” wspiera świetlice środowiskowe
- Autor: portalspozywczy.pl/pr
- Data: 25-10-2018, 16:02

Ideą Fundacji „Wawel z Rodziną”, która w tym toku obchodzi 10-lecie swojej działalności, jest inspirowanie do czynienia dobra już od najmłodszych lat. Organizacja finansuje programy edukacyjne dla szkół z województwa małopolskiego, w ramach których ze wsparcia Fundacji korzysta już prawie 500 dzieci, a także udziela pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej. Dwa razy w roku przed Światowym Dniem Dziecka oraz przed dniem św. Mikołaja fundacja wspiera placówki opieki całodobowej w całej Polsce, przekazując słodycze oraz organizując dla dzieci konkursy. Od początku beneficjentami tych działań byli także wychowankowie świetlic środowiskowych, na których teraz fundacja chciałaby skupić się szczególnie. Przez 10 lat swojej działalności, Fundacja poznała specyfikę działań świetlic i nawiązała relacje z opiekunami. Tak zrodził się pomysł stworzenia autorskiego programu „Dobro od Dziecka” dedykowanego świetlicom, ale opracowanego we współpracy z wychowawcami, czyli tymi osobami, które są najbliżej dzieci korzystających z tych instytucji.
„Naszym celem jest pokazanie, że dobro zaczyna się od małych, drobnych gestów, o których niestety coraz częściej zapominamy, a które tak niewiele nas kosztują. Dlatego, jako Fundacja, chcemy pokazać młodym ludziom, że dobre uczynki są fajne i nie trzeba się ich wstydzić, wręcz przeciwnie. Dzieci ze świetlic środowiskowych bardzo często nie mają skąd czerpać pozytywnych wzorców i niestety powtarzają błędy swoich rodziców w dorosłym życiu.” – mówi Sylwia Warnecka, prezes Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Według badań, aż 86% dzieci ze świetlic środowiskowych może mieć problemy emocjonalne lub komunikacyjne oraz problemy z nauką. Fundacja „Wawel z Rodziną”, poprzez swoje działania, chce zapewnić wychowawcom dodatkowe narzędzia, tak by jeszcze bardziej ułatwić im codzienną pracę z młodzieżą. Warsztaty „Dobro od Dziecka” to pierwszy krok w kierunku poznania i wypracowania potrzeb, które powinien zawierać program. „Nie chcemy być kolejną firmą, która z poziomu biurka opracowuje program i czeka na jego efekty, chcemy pracować z wychowawcami nad kształtem programu, tak, aby niósł on realne korzyści dla dzieci.” – mówi Sylwia Warnecka.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Tadeusz Gołębiewski. Kim był właściciel Tago i znanej sieci hoteli?
-
Jakie segmenty słodyczy są najbardziej rozwojowe?
-
Producent słodyczy z Ukrainy chce wejść do Polski. Co oferuje?
-
Pracownicy fabryki M&M'sów wpadli do zbiornika z czekoladą. Uratowali ich strażacy
-
Grupa Otmuchów z nową marką Bebeto. Myśli o rozwoju w kategorii żelków
-
GIS ostrzega przed popularnymi słodyczami
-
Polskie dzieci mają problem z nadwagą. Tyją na potęgę
-
GIS ostrzega przed pierniczkami znanej marki
-
266 potwierdzonych przypadków salmonellozy po spożyciu produktów Ferrero
-
Wawel skupił ponad 200 tys. własnych akcji
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)