• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Giganci uwierzyli w gumę do żucia

Guma do żucia długo nie była potrzebna do szczęścia największym koncernom działającym w Polsce, aż tu nagle porwała się na ten rynek światowa czołówka. W kolejce ustawił się Ferrero – informuje „Puls Biznesu”.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 18-01-2018, 09:00
Giganci uwierzyli w gumę do żucia
fot. Shutterstock

„Puls Biznesu” pisał, że na nudnym rynku gumy do żucia, na którym od lat dominuje Wrigley (należący do Marsa) z udziałami przekraczającymi 90 proc., może polać się krew, bo do gry zdecydował się wejść inny gigant — Mondelez. Pojawienie się trzeciego rywala, również wagi superciężkiej, rozlew krwi praktycznie gwarantuje. To Ferrero, który — jak wynika z informacji „PB” — ma wkroczyć na ring w połowie roku.

Gumy włoskiego koncernu sprzedawane będą nad Wisłą pod szyldem Tic Tac. Do czasu zamknięcia wydania „PB” polski oddział producenta drażetek, a także Nutelli, Rafaello i czekoladowych jajek Kinder nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Sebastian Tołwiński, rzecznik spółki w Polsce, ograniczył się do zdawkowej informacji, że firma „obserwuje rynek gum do żucia z taką samą uwagą jak inne kategorie słodyczy”, i uważa, że „polski rynek gum do żucia jest jednym z najbardziej wymagających”. W kategorii gum koncern zadebiutował rok temu na rodzimym rynku. Od tego roku sprzedaje je również w USA. Przedstawiciele Ferrero, cytowani w oficjalnych komentarzach dotyczących wejścia w tę kategorię, mówili, że to „naturalny krok”. Najwyraźniej to samo dotyczy Polski.

Oznacza to, że o rynek wart 580 mln zł (dane — Euromonitor International), w którym zwykłe gumy do żucia odpowiadają za ponad 551 mln zł, a reszta należy do balonowych, zetrą się trzy największe koncerny słodyczowe świata. Według ostatniego zestawienia branżowego portalu Candy Industry, globalnym numerem jeden jest Mars (do którego należy Wrigley) z przychodami na poziomie 18 mld USD (tylko ze słodkiej części biznesu). Drugi jest Mondelez, który sprzedał słodycze za 12,9 mld USD, a trzeci — Ferrero z obrotami przekraczającymi 10,6 mld USD.

Więcej w „Pulsie Biznesu”

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!