Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Colian z przychodami niemal bez zmian i dużym wzrostem zysków w 2015 r.

Grupa Colian Holding osiągnęła w 2015 roku przychodami ze sprzedaży na poziomie zbliżonym do roku 2014, ale mocno wzrósł zysk operacyjny i netto. W obszarze eksportu grupa chce zwiększyć obecność na zagranicznych rynkach, szczególnie tam, gdzie nie ma konfliktów zbrojnych.

Grupa Colian z przychodami niemal bez zmian i dużym wzrostem zysków w 2015 r.
W skład portfolio grupy Colian wchodzą takie marki jak m.in.: Goplana czy Solidarność fot. solidarnosc.pl

- W 2015 roku głównym celem naszych działań było zwiększenie rentowności i wyników operacyjnych. Działania marketingowe przełożyły się na wzrosty sprzedaży promowanych wyrobów pod markami Grupy Colian Holding, co w połączeniu z aktywnym zarządzaniem szerokim portfolio produktowym przyniosło zakładane wzrosty – mówi prezes grupy, Jan Kolański.

- Obrana strategia promocji silnych marek, która dała oczekiwaną poprawę wyników w 2015 roku, będzie kontynuowana przez Colian Holding w najbliższych latach (…) Będziemy również dążyli do ścisłej współpracy z naszymi kontrahentami, aby zwiększać dostępność produktów na rynkach polskim i zagranicznych - dodaje.

- W 2016 roku będziemy kontynuować strategię wdrażania innowacyjnych wyrobów i umacniania pozycji w wybranych kategoriach produktowych. Koncentrując się na działaniach marketingowych i zwiększeniu efektywności sił sprzedażowych, będziemy również zaspokajali oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, tym samym podnosząc wartość naszych marek - mówi również Jan Kolański.

Prezes podkreśla, że optymizmem napawa fakt poprawy wyników wszystkich dywizji w 2015 roku.

- W dywizji słodyczy, pomimo nieznacznego zmniejszenia sprzedaży, wzrost wyników umożliwiły dostosowanie umów z kontrahentami oraz odpowiedni dobór produktów do ofert. Dywizja napojów kolejny rok z rzędu zwiększa sprzedaż i poprawia wyniki finansowe. Na bardzo konkurencyjnym rynku napojów marka Hellena konsekwentnie umacnia pozycję lidera w segmencie oranżad. Dywizja kulinariów po przeprowadzeniu reorganizacji również ma wejść na ścieżkę wzrostu w kolejnych latach. Istotną rolę w Grupie Colian odgrywa także spółka Colian Logistic, która aktywnie wspiera działalność logistyczną, a wysoki poziom świadczonych przez nią usług potwierdza coraz większa liczba klientów zewnętrznych – mówi Jan Kolański.

Przychody ze sprzedaży w GK Colian Holding za 2015 rok wyniosły 888,96 mln  zł wobec 883,83 mln zł w 2014 roku, czyli zanotowały wzrost o 0,6 proc.

Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów w 2015 roku spadły o 2,9 proc. do 580,1 mln zł. Szczególne istotne znaczenie ma spadek kosztów wytworzenia sprzedanych produktów i usług o 4,9 proc. związany z restrukturyzacją procesów wytwórczych.  W analizowanym okresie wzmocniono intensywne działania zmierzające do zoptymalizowania kosztów wytworzenia.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

Colian RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Jan Kolański RSS ALERT    /    wyniki Colian RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Jasiu 2016-03-22 14:19:08
    Dlaczego COLIAN zapłacił tak mały podatek doch. ? Czy znów diabełek tkwi w szczegółach ?
  • Pat 2016-03-22 14:40:17
    Ciekaw jestem jaka będzie dywidenda za 2015 ?
  • Krzysztof 2016-03-30 22:26:12
    Kreatywnie to wyglada ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!