Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Grupa Ferrero odpowiada francuskiej minister ws. Nutelli

W poniedziałek (15 czerwca.) Ségolène Royal, francuska minister środowiska, w wypowiedzi dla "Canal Plus" wzywała Francuzów do bojkotu Nutelli, sztandarowego produktu Grupy Ferrero. Minister uzasadniała swoje stanowisko wyjaśniając, że w procesie produkcji Nutelli wykorzystywany jest olej palmowy otrzymywany z drzew. Dla jego pozyskania karczowane są lasy. A ten proceder negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Grupa Ferrero nie zgadza się ze słowami francuskiej minister i przedstawia swoje stanowisko.

„Ferrero wykorzystuje w swojej produkcji około 170.000 ton oleju palmowego, podczas gdy cała światowa produkcja tego surowca sięga 60 mln ton, co oznacza, że udział Ferrero, jeśli chodzi o  oddziaływanie na łańcuch dostaw oleju palmowego, stanowi mniej niż 0,3 proc.” – przypomina w komunikacie Grupa Ferrero.

Jednocześnie przedstawiciele koncernu dodają, że „wszystkie produkty Ferrero sprzedawane na całym świecie zawierają wyłącznie olej palmowy, który w 100% przypadków posiadają certyfikat pochodzenia ze zrównoważonych źródeł, zgodnie z kryteriami ustalonymi przez Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO – Okrągły Stół na rzecz Zrównoważonego Oleju Palmowego).”

I zapewniają, że „od 2005 roku Ferrero jest aktywnym uczestnikiem RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), międzynarodowej organizacji, zajmującej się wyznaczaniem standardów dobrych praktyk w produkcji oleju palmowego, z poszanowaniem środowiska naturalnego i lokalnych społeczności.”

Jak zapewnia firma, „odpowiedzialność  Ferrero wykracza poza samą certyfikację – Grupa stworzyła swoją własną „Kartę oleju palmowego”, wprowadzoną w 2013r., której celem jest walka z głównymi przyczynami niszczenia lasów oraz dążenie do uzyskania równowagi pomiędzy koniecznością ochrony środowiska, potrzebami lokalnych mieszkańców oraz względami w postaci korzyści ekonomicznych i opłacalności. 

Karta obejmuje 10 konkretnych kryteriów, które zostały przekazane do wdrożenia dostawcom, od których Ferrero kupuje surowiec. Ferrero współpracuje ze swoimi dostawcami oleju palmowego, w dążeniu do zapewniania, by:

1. Dostarczali oni olej w pełni identyfikowalny (dotyczy to także drobnych rolników).

2. Nie wycinali lasów zasobnych w pierwiastek węgla.

3. Nie dokonywali wypalania roślinności na gruntach pod uprawę.

4. Nie adaptowali na uprawę torfowisk.

5. Chronili orangutany i inne zagrożone gatunki, zachowując obszary o wysokiej wartości przyrodniczej.

6. Podawali informacje na temat emitowanej przez siebie ilości gazów cieplarnianych.

7. Przestrzegali praw człowieka, w tym prawa do wolnej, uprzedniej i świadomej zgody ludności tubylczej i społeczności lokalnych.

8. Uznawali, szanowali i wzmacniali prawa pracowników.

9. Nie stosowali parakwatu.

10. Aktywnie zwalczali korupcję.

Ferrero rozpoczęło swoją działalność w Albie, niewielkim miasteczku we włoskim Piemoncie, w 1946 roku. Dziś skonsolidowane obroty firmy sięgają ponad 8 mld euro. Ferrero to jeden z liderów produkcji słodyczy i trzecia grupa w skali świata, jeśli chodzi o rynek produktów czekoladowych.

Grupa Ferrero zatrudnia ponad 34.000 pracowników w 53 krajach. Posiada 20 zakładów produkcyjnych na całym świecie, z czego 3 stanowią Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero działające w Afryce i w Azji, natomiast 9 to gospodarstwa rolne. Produkty Ferrero są obecne i sprzedawane na rynkach ponad 160 krajów świata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

olej palmowy RSS ALERT    /    Ségolène Royal RSS ALERT    /    Nutella RSS ALERT    /    Ferrero Polska RSS ALERT    /    Ferrero RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!