Grupa Ferrero zaprezentowała raport CSR. Małe porcje podstawą strategii
Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Jak podkreślono w dokumencie, spółka stawia na jakość produktów, wykorzystanie surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochronę środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.

Produkty Ferrero są dostępne obecnie w 170 krajach, w tym w Polsce. Spółka w 55 krajach zatrudnia ponad 40 000 ludzi. W trakcie konferencji, podczas której zaprezentowano nowy raport CSR, odbyła się również dyskusja pod tytułem „Jak w sposób świadomy czerpać przyjemność ze spożywania słodyczy?"
Małe porcje podstawą strategii Ferrero dla konsumentów
Całościowa filozofia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Ferrero opiera się na zasadzie odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Pierwszemu celowi służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.
– Dostosowanie wielkości pojedynczych porcji, tak aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów. To także element reformulacji produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych – uważa Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Ferrero zdaje sobie sprawę, że sposób, w jaki konsumowane są jej produkty jest bardzo ważny, dlatego oferuje kluczowe marki w małych porcjach. Ich wielkość sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia. Pozwala to konsumentom na większą świadomość w dokonywaniu wyboru.
– Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.