Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Ferrero zaprezentowała raport CSR. Małe porcje podstawą strategii

Strona 2 z 3


Autor: JS/portalspozywczy.pl
Data: 12-03-2019, 15:23

Większość (prawie 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna dla konsumentów w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo, aż 68,2 proc. produktów spółki można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kcal, natomiast w porcjach mniejszych niż 130 kcal - aż 92,2 proc. (wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim). Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kcal na porcję. Dla porównania, 1 szklanka soku pomarańczowego to ok. 98 kcal.

– Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produkty o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska.

– Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – dodaje.

Edukacja konsumentów

Przejrzyste etykiety na produktach stanowią kolejny filar strategii Ferrero. Są zaprojektowane w sposób maksymalnie czytelny, aby promować wśród konsumentów świadome spożycie w oparciu o zalecenia żywieniowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi, Grupa zapewnia dokładne i przejrzyste informacje żywieniowe na opakowaniach. Ferrero idzie jednak dalej niż wynika z wymogów prawa, udostępniając dodatkowe informacje żywieniowe, aby pomóc konsumentom w lepszym zrozumieniu etykiet. Informacje te obejmują między innymi wartość energetyczną w kilokaloriach na 100 g produktu oraz - co szczególnie ważne - na porcję, a także wskazanie procentowego udziału pojedynczej porcji w odniesieniu do referencyjnych wartości spożycia (8,400 kJ/2,000 kcal).

– Jedzenie to także duża przyjemność. Nie trzeba a nawet nie powinno się zjadać bardzo dużo, żeby się o tym przekonać – przekonuje Pascal Brodnicki, kucharz i autor książek kucharskich.

– Jedzenie słodyczy jest przyjemne i nie przeszkadza w zrównoważonej diecie, o ile jemy je w małych porcjach oraz nie zapominamy o aktywności fizycznej – dodaje znany kucharz. 

Aspekt aktywności fizycznej jest również obecny w działaniach Ferrero. Od wielu lat Grupa wdraża programy edukacyjne poświęcone promowaniu aktywnego stylu życia. Sztandarowym przedsięwzięciem Ferrero jest program Kinder+Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, który ma objąć 5 milionów dzieci z 30 krajów na świecie.

więcej informacji:

Ferrero RSS ALERT    /    Ferrero Polska RSS ALERT    /    raport CSR Ferrero RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ab 2019-03-14 08:56:35
    Małe gramatury to mnożenie opakowań i odpadów. Transparentne opakowania, zamiast biodegradowalnych. Specyficzny CSR.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.11.222
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!