Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Otmuchów wybiera się do Europy Wsch., na Bliski Wsch. i do Chin

Grupa Otmuchów, która ostatnio zaktualizowała swoją strategię, zapowiada, że chce poszerzyć działalność eksportową o rynki w Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz wejść do Chin. Grupa chce podwoić udział eksportu w swych przychodach.

Grupa Otmuchów wybiera się do Europy Wsch., na Bliski Wsch. i do Chin
Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów fot. Otmuchów

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-04-2016, 13:52

- Nasze działania idą w kierunku takich rynków jak Bliski Wschód, Chiny i Europa Wschodnia – mówi Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.

- Rynek chiński jest bardzo ciekawym rynkiem, ale dopóki nie mamy podpisanych umów nie chcemy mówić o konkretnych planach czy o konkretnych rynkach – dodaje.

- Zgodnie ze strategią planujemy podwojenie udziału eksportu w przychodach ogółem do 2020 roku. Dziś mamy ok. 20 proc., a chcemy mieć ok. 40 proc. – mówi również Mariusz Popek.

W 2015 roku udział eksportu w strukturze przychodów grupy wzrósł do 19 proc. z 15 proc. w 2014 roku i 12 proc. w 2013 roku.  

W samym czwartym kwartale 2015 roku udział eksportu wyniósł 20 proc. Przychody z eksportu wzrosły w ubiegłym roku do 4,3 mln zł.  Największy udział eksportu zanotowano ze Słowacją (1,4 mln zł), Włochami (1,3 mln zł) i Węgrami (1,1mln zł).

- Wzrost udziału eksportu w ubiegłym roku nie wynikał ze spadku przychodów ogółem, ale ze wzrostu wolumenowego eksportu – wyjaśnia prezes Popek.

Grupa Otmuchów najwięcej swoich produktów eksportowała w 2015 roku do Czech (29 proc. udziału w strukturze eksportu grupy), Niemiec (14 proc.), na Węgry (13 proc.), do Danii i na Słowację (po 6 proc.) oraz do Włoch, Kanady i Wielkiej Brytanii (po 4 proc.).

Grupa Otmuchów zaktualizowała ostatnio swoją strategię, dzięki czemu spodziewa się stabilnego wzrostu przychodów, a także wzrostu marż. Grupa planuje wydać na inwestycje w latach 2016-2017 między 40 a 60 milionów złotych.

Celem zaktualizowanej strategii jest skokowa poprawa rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem.

Zarząd zamierza ukierunkować działania operacyjne i inwestycyjne Grupy w szczególności na produkcję następujących grup asortymentowych: produkty śniadaniowe, batony oraz żelki.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów to jeden z największych producentów słodyczy, przekąsek i wyrobów śniadaniowych w Polsce. W ofercie ma produkty brandowe, działa też w sektorze private label, czyli dostarcza produkty klientom, którzy sprzedają je pod własnymi markami.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Otmuchów RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Mariusz Popek RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Bliski Wschód RSS ALERT    /    Europa Wschodnia RSS ALERT    /    cukierki RSS ALERT    /    batony RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.61.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!