Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Otmuchów zaktualizowała strategię z kilku powodów

Grupa Otmuchów zaktualizowała swoją strategię na najbliższe lata ze względu na czynniki zewnętrzne jak m.in. zmiana nawyków żywieniowych i zmiany w kanałach dystrybucji, a także wewnętrznych takich jak m.in. ograniczone zasoby na rozwijanie wszystkich grup asortymentowych i niższe od oczekiwanych efekty synergii w grupie.

Grupa Otmuchów zaktualizowała strategię z kilku powodów
Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów fot. ZPC Otmuchów

- Dlaczego podjęliśmy decyzję o aktualizacji strategii? Wpłynęły na to czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Musimy przyłożyć szczególną atencję do tego co się dzieje na rynku i to był jeden z głównych czynników aktualizacji strategii – mówi Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.

- Czynnikami zewnętrznymi były zmiany nawyków żywieniowych spowodowane m.in. trendami promującymi zdrowy tryb życia, a także postępujący spadek znaczenia tradycyjnych kanałów dystrybucji i wzrost znaczenia nowoczesnych kanałów w tym sieci handlowych i dyskontów – dodaje.

- Kolejnymi czynnikami był wzrost udziału marek własnych determinowany m.in. postępującym wzrostem znaczenia sieci handlowych i dyskontów, a także istotny wzrost konkurencji w niektórych grupach asortymentowych, w których Grupa prowadzi działalność operacyjną – mówi również Mariusz Popek.

 Dodaje, że na aktualizację miały też wpływ czynniki wewnętrzne takiej jak ograniczone zasoby do rozwijania wszystkich grup asortymentowych oraz potrzeby inwestycyjne w kluczowych obszarach.

- Mamy bardzo szerokie portfolio, a jeśli chcemy być mocni na rynku to trzeba inwestować i trzeba się skupić na kilku kluczowych obszarach, a nie na wszystkich – podkreśla prezes Popek.

Kolejny czynnik to niższe niż się spodziewano efekty synergii pomiędzy segmentami, a także różnorodne kompetencje i zasoby niezbędne do równoległego prowadzenia projektów brandowych oraz private label i B2B oraz potrzeba specjalizacji.

- Inaczej sprzedają się produkty brandowe, w które trzeba pompować sporo pieniędzy np. w reklamę, a inaczej produkty private label i B2B – mówi Popek.

Innym czynnikiem jest też rozproszenie geograficzne – pięć zakładów produkcyjnych w czterech lokalizacjach oraz dwa magazyny w dwóch lokalizacjach.

- Pomimo procesów łączenia zakładów, likwidacji zakładów w Bożyczkach i Pawłowie, nadal mamy pewne ograniczenia. Mamy pięć zakładów w czterech lokalizacjach oraz dwa magazyny w dwóch lokalizacjach. To nie jest optymalne, dlatego zdecydowaliśmy się na aktualizację – mówi też Mariusz Popek.      

Podkreśla, że celem zaktualizowanej strategii jest skokowa poprawa rentowności (osiągniecie dwucyfrowej marży EBITDA do 2020 r. i dwucyfrowej dynamiki przychodów w okresie 2016-2020) poprzez wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności (m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych) oraz podwojenie udziału eksportu w sprzedaży ogółem do ok. 40 proc. do 2020 roku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    produkty śniadaniowe RSS ALERT    /    cukierki RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Mariusz Popek RSS ALERT    /    plany Otmuchów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!