Grupa Otmuchów ze wzrostem przychodów w III kwartale o 3,4 proc. rdr
Wyniki Grupy Otmuchów za trzeci kwartał 2020 roku potwierdzają, że działania optymalizacyjne firmy przyniosły efekty. Skonsolidowane przychody r/r wzrosły o 3,4%, natomiast Grupa wypracowała lepszy wynik z działalności operacyjnej o 42,2%. Jest to przede wszystkim rezultat zapowiadanych wcześniej przez prezesa Marka Piątkowskiego zmian, w których firma głównie skupia się na optymalizacji i poprawie efektywności funkcjonowania - informuje Grupa Otmuchów.

- EBITDA Grupy Otmuchów w okresie styczeń-wrzesień 2020 była wyższa o 64,7% wobec okresu styczeń-wrzesień 2019 i wyniosła 7,2 mln zł. Natomiast porównując sam Q3 2020, gdzie EBITDA wyniosła 2,5 mln wobec Q3 2019 i wyniku 17 tys. zł, zmiana jest znacząca. Zakładamy, że do końca roku firma będzie realizowała przyjętą wcześniej taktykę efektywnego zarządzania i poprawy rezultatów, co pozytywnie przełoży się na wyniki finansowe kolejnego okresu. Prezes także skomentował, że obecne wyniki są zadowalające, a najtrudniejszy okres jest za nami. Teraz najważniejsze są dalsze działania optymalizacyjne, praca nad rozwojem marek oraz działania inwestycyjne - informuje Grupa Otmuchów.
- Firma rozpoczęła prace B+R dotyczące innowacji procesowej w ZPC Otmuchów realizowane w ramach programu operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Podpisane zostały już pierwsze umowy na urządzenia do etapu 1 i 2 (wartość 3,4 mln zł). Równolegle planowany jest rozruch automatycznego pakowania wyrobów czekoladowych na linii w Otmuchowie, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze pakowanie produktów już w Q2 2021 - dodaje.
- Dodatkowo, w ramach działań restrukturyzacyjnych, zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu kierunków rozwoju dla aktywów oraz procesów biznesowych przypisanych do segmentu "produkty śniadaniowe i zbożowe" Grupy. Obecnie, oprócz intensywnych działań wspierających sprzedaż, skupiamy się na celach stawianych już na kolejny rok w ramach rozwoju naszych marek: Odra i FreeYu - podaje spółka.
- Nasze marki wpisują się w aktualne trendy na rynku. Marka FreeYu odpowiada na długotrwały już trend „zdrowego, zrównoważonego życia”. Natomiast nasza główna marka – Odra – wpisuje się we wzmocniony przez pandemię trend „dogadzania sobie” oraz „nostalgii” za tym co znane, sprawdzone, tradycyjne. Konsumenci teraz szczególnie chcą zadbać o zdrowie psychiczne podczas zalecanego przebywania w domach i chętnie kupują produkty czekoladowe, które pomagają im lepiej reagować na stres i wprawiają w lepszy nastrój - mówi Adam Frajtak, Wiceprezes i Dyrektor Sprzedaży.
- W ramach kontynuacji działań CSR wspieramy Fundację MG13 Marcina Gortata, drużynę siatkarską PLUS LIGII STAL NYSA oraz Nyskie Stowarzyszenie Siatkówki Kobiet. Ponadto wspomagamy instytucje z regionu, które pomocy w obecnych czasach, szczególnie potrzebują - dodaje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.