Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Otmuchów ze wzrostem przychodów w III kwartale o 3,4 proc. rdr

Wyniki Grupy Otmuchów za trzeci kwartał 2020 roku potwierdzają, że działania optymalizacyjne firmy przyniosły efekty. Skonsolidowane przychody r/r wzrosły o 3,4%, natomiast Grupa wypracowała lepszy wynik z działalności operacyjnej o 42,2%. Jest to przede wszystkim rezultat zapowiadanych wcześniej przez prezesa Marka Piątkowskiego zmian, w których firma głównie skupia się na optymalizacji i poprawie efektywności funkcjonowania - informuje Grupa Otmuchów.

Grupa Otmuchów ze wzrostem przychodów w III kwartale o 3,4 proc. rdr
Grupa Otmuchów ze wzrostem przychodów o 3,4 proc. rdr, fot. materiały prasowe

- EBITDA Grupy Otmuchów w okresie styczeń-wrzesień 2020 była wyższa o 64,7% wobec okresu styczeń-wrzesień 2019 i wyniosła 7,2 mln zł. Natomiast porównując sam Q3 2020, gdzie EBITDA wyniosła 2,5 mln wobec Q3 2019 i wyniku 17 tys. zł, zmiana jest znacząca.  Zakładamy, że do końca roku firma będzie realizowała przyjętą wcześniej taktykę efektywnego zarządzania i poprawy rezultatów, co pozytywnie przełoży się na wyniki finansowe kolejnego okresu. Prezes także skomentował, że obecne wyniki są zadowalające, a najtrudniejszy okres jest za nami. Teraz najważniejsze są dalsze działania optymalizacyjne, praca nad rozwojem marek oraz działania inwestycyjne - informuje Grupa Otmuchów.

- Firma rozpoczęła prace B+R dotyczące innowacji procesowej w ZPC Otmuchów realizowane w ramach programu operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Podpisane zostały już pierwsze umowy na urządzenia do etapu 1 i 2 (wartość 3,4 mln zł). Równolegle planowany jest rozruch automatycznego pakowania wyrobów czekoladowych na linii w Otmuchowie, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze pakowanie produktów już w Q2 2021 - dodaje.

- Dodatkowo, w ramach działań restrukturyzacyjnych, zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu kierunków rozwoju dla aktywów oraz procesów biznesowych przypisanych do segmentu "produkty śniadaniowe i zbożowe" Grupy. Obecnie, oprócz intensywnych działań wspierających sprzedaż, skupiamy się na celach stawianych już na kolejny rok w ramach rozwoju naszych marek: Odra i FreeYu - podaje spółka.

 - Nasze marki wpisują się w aktualne trendy na rynku. Marka FreeYu odpowiada na długotrwały już trend „zdrowego, zrównoważonego życia”. Natomiast nasza główna marka – Odra – wpisuje się we wzmocniony przez pandemię trend „dogadzania sobie” oraz „nostalgii” za tym co znane, sprawdzone, tradycyjne. Konsumenci teraz szczególnie chcą zadbać o zdrowie psychiczne podczas zalecanego przebywania w domach i chętnie kupują produkty czekoladowe, które pomagają im lepiej reagować na stres i wprawiają w lepszy nastrój - mówi Adam Frajtak, Wiceprezes i Dyrektor Sprzedaży.

- W ramach kontynuacji działań CSR wspieramy Fundację MG13 Marcina Gortata, drużynę siatkarską PLUS LIGII STAL NYSA oraz Nyskie Stowarzyszenie Siatkówki Kobiet. Ponadto wspomagamy instytucje z regionu, które pomocy w obecnych czasach, szczególnie potrzebują - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Otmuchów RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Adam Frajtak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!