Grupa Otmuchów zwiększyła przychody w I kw. 2019 r., ale zanotowała straty
Grupa Otmuchów zwiększyła skonsolidowane przychody w pierwszym kwartale 2019 roku o niemal 10 proc. wobec takiego samego okresu roku poprzedniego, ale zanotowała stratę operacyjną i stratę na działalności kontynuowanej.

Skonsolidowane przychody działalności kontynuowanej Grupy Otmuchów w I kwartale 2019 roku wyniosły 57 623 tys. PLN. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego przychody wzrosły o 5 026 tys. PLN (tj. 9,6%).
- Wyższe przychody były przede wszystkim efektem rozwoju współpracy z obecnymi kontrahentami oraz niższej bazy roku 2018 z uwagi na przesunięcie harmonogramu inwestycji, co skutkowało przejściowymi brakami produktowymi w I kwartale 2018 roku. W efekcie powyższego przychody segmentu słodyczy wyniosły 41 446 tys. PLN i były wyższe o 2 789 tys. PLN (tj. 7,2%) względem roku poprzedniego – podały ZPC Otmuchów w kwartalnym raporcie finansowym.
- Dodatkowo wpływ na wzrost przychodów w I kwartale 2019 roku miały wyższe o 13,1% przychody w segmencie produktów śniadaniowych oraz zbożowych, które są głównie wynikiem wyższej sprzedaży do obecnych odbiorców – czytamy dalej
Koszt własny sprzedaży w omawianym okresie wyniósł 47 105 tys. PLN, co oznacza wzrost o 5 094 tys. PLN (tj. 12,1%) względem kosztu własnego sprzedaży za analogiczny okres roku poprzedniego.
W efekcie marża brutto sprzedaży w I kwartale 2019 roku wyniosła 18,3% i była niższa o 1,9 p. p. względem marży brutto w I kwartale 2018 roku.
- Spadek marży brutto wynika głównie z wyższych kosztów wynagrodzeń oraz mediów. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na marżę brutto jest mniej korzystna struktura sprzedaży grup asortymentowych w porównaniu do roku I kwartału 2018 - podano.
Koszty sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 8 672 tys. PLN, co oznacza wzrost o 1 675 tys. PLN (tj. 23,9%) względem okresu porównawczego. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów zwiększyła się o 1,7p.p. osiągając 15,1% w okresie sprawozdawczym, względem 13,3% w analogicznym okresie roku 2018. Negatywna korelacja między wzrostem przychodów, a kosztami sprzedaży jest przede wszystkim wynikiem wyższych kosztów marketingowych oraz wynagrodzeń.
Koszty zarządu wyniosły 2 673 tys. PLN, co oznacza spadek o 60 tys. PLN (tj. -2,2%) względem okresu porównawczego i jest wynikiem dyscypliny kosztowej w obszarze usług. Udział kosztów zarządu w przychodach w I kwartale 2019 roku wyniósł 4,6% i był niższy o 0,6 p.p. względem I kwartału 2018 roku.
SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA |
Kurs: 1.9100 PLN
Zmiana: 0.0400(2.14%)
Aktualizacja: 20:01:2021
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.