Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grycan chce rozwijać się na kolejnych rynkach zagranicznych

Grycan w ubiegłym roku rozpoczął ekspansję zagraniczną, między innymi otworzył trzy lokale w Czechach oraz rozpoczął sprzedaż do Chin i Niemiec. W tym roku firma planuje rozwój na tych rynkach oraz testową sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Zamierza jednak rozwijać sprzedaż zagraniczną stopniowo. - Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi Zbigniew Grycan, twórca marki.

Grycan chce rozwijać się na kolejnych rynkach zagranicznych
Zbigniew Grycan, twórca marki Grycan Lody od Pokoleń. Fot. zelaznastudio.pl

- Przez 10 lat zbudowaliśmy silną pozycję w Polsce. Teraz rozglądamy się za innymi rynkami - przyznaje Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan Lody od Pokoleń. - Codziennie otrzymujemy zapytania od potencjalnych partnerów z różnych stron świata. W sumie propozycje współpracy nadeszły z 55 krajów - dodaje.

W ubiegłym roku firma przetestowała sprzedaż swoich lodów w Chinach i Niemczech. Jak ocenia, produkty zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Teraz Grycan zamierza rozwijać współpracę z tymi krajami. - W Chinach grupa docelowa, do której kierujemy nasze lody liczy 100 mln osób. Mamy tam lokalnego partnera, który finalizuje rozmowy z trzema-czterema kontrahentami detalicznymi - mówi Marcin Snopkowski.

- Startujemy z ofertą dla sieci detalicznych i gastronomicznych. Mamy zapytania o lodziarnie, ale na razie nie planujemy tam otwarć - dodaje.
W kwietniu marka Grycan - Lody od pokoleń będzie obecna na dużych targach lodów w Chinach.

Marcin Snopkowski przyznaje, że potrzebny jest czas, by marka zaistniała w świadomości konsumentów, zwłaszcza, że firma nie planuje dużych akcji marketingowych.

Z kolei w Niemczech spółka Grycan nawiązała współpracę z firmą, która ma korzenie zarówno w Polsce jak i na rynku niemieckim. W efekcie tej współpracy lody Grycan znajdują się już w największej sieci detalicznej w Niemczech Edeka.

W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim , tam też powstała pierwsza lodziarnia poza granicami kraju. Lokal pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe został otwarty w Centrum Handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH Harfa w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Marcin Snopkowski przyznaje, że Czechy to trudny rynek, na którym firma nie odnotowała w ubiegłym roku satysfakcjonujących wyników. - Rok 2013 był rokiem nauki funkcjonowania na czeskim rynku, który nie jest łatwy dla polskich producentów - mówi.

- Dostajemy sporo propozycji od najlepszych centrów handlowych, ale czekamy na moment, kiedy wyniki na tym rynku będą zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje.

Ponadto, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi firma planuje przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą. Firma planuje testy między innymi w Wielkiej Brytanii.

Zbigniew Grycan podkreśla, że eksport będzie rozwijany stopniowo. - Nie zamierzamy budować dużych struktur korporacyjnych. Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi.

Z tego powodu firma Grycan nie zamierza także rozwijać lodziarni w systemie franczyzowym. - Na razie budujemy markę poprzez własne lodziarnie. Nie mówimy „nie" franczyzie, ale obecnie nie jesteśmy jeszcze do niej przygotowani - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Grycan RSS ALERT    /    Marcin Snopkowski RSS ALERT    /    Grycan RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    lodziarnia RSS ALERT    /    lodziarnie Grycan RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Hero 2014-03-26 23:13:17
    Nie zapominajcie o rynku Polskim i rozwoju dystrybucji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!