Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grycan zapowiada ekspansję zagraniczną. Chce podwoić przychody na Tajwanie

Firma Grycan - Lody od pokoleń rozpoczyna właśnie ekspansję na kolejne rynki zagraniczne. Inauguruje sprzedaż produktów w Skandynawii, Rumuni oraz Dubaju. Wśród potencjalnych celów są także Niemcy oraz Chiny. Szczególne nadzieje firma pokłada w Tajwanie, gdzie w ciągu roku zamiera podwoić przychody ze sprzedaży - podaje Newseria.

Grycan zapowiada ekspansję zagraniczną. Chce podwoić przychody na Tajwanie
Zbigniew Grycan, właściciel marki Grycan – Lody od pokoleń. Fot. Paweł Pawłowski

– Mamy ambitne plany zdobycia kolejnych rynków zagranicznych. Cel realizujemy krok po kroku. W najbliższych dniach będziemy oferować nasze lody w Skandynawii. Mamy już podpisane umowy. W tym tygodniu nasze lody wysłaliśmy także do Rumunii oraz do Dubaju – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan - Lody od Pokoleń.

Pierwsza zagraniczna lodziarnia polskiego producenta została otwarta w 2013 roku w Pradze. Dziś poza czeską stolicą firma Grycan – Lody od Pokoleń ma swój lokal także w Ostrawie. W sumie prowadzi działalność eksportową na 11 rynkach w Europie i Azji.

– Planujemy ekspansję na różne rynki. Mamy odbiorcę także na Tajwanie. Nasze założenie biznesowe są takie, że na azjatyckim rynku zdołamy w ciągu roku podwoić nasze przychody ze sprzedaży – dodaje Grycan.

Wśród potencjalnych celów inwestycyjnych wymieniane są także Niemcy oraz Chiny.

– Należy jednak pamiętać o tym, że na tych nowych rynkach nasza marka nie jest w ogóle znana. Jesteśmy jednak przekonani i niemal w stu procentach pewni, że osoba, która raz skosztuje naszych produktów, wróci do nas. Na wyraźne efekty trzeba trochę poczekać, ale wzrosty już osiągamy – stwierdza właściciel firmy.

Prezes spółki podkreśla, że niska rozpoznawalność marki za granicą nie stanowi żadnego problemu w przypadku krajowego rynku. Według badania „Polacy o firmach rodzinnych” opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne firma Grycan – Lody od pokoleń była w ubiegłym roku najbardziej kojarzoną polską marką rodzinną (aż 30 proc. wskazań spontanicznego badania znajomości marek).

Polski rynek lodów w ostatnich latach notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. W 2015 roku jego wartość szacowana była na 1,6 mld zł, a przeciętne spożycie lodów wzrosło do prawie 4 l na osobę rocznie. Na przestrzeni ostatnich 20 lat oznacza to dwukrotny wzrost.

Początki działalności firmy Grycan datowane są na 2004 roku. Dziś ma ponad 140 lokali na terenie Polski oraz za granicą (tylko w 2015 roku otwarto 22 nowe lokale). Na koniec 2015 roku według badań AC Nielsen z ponad 15-proc. udziałem była liderem polskiego rynku lodów familijnych. W firmie zatrudnionych jest blisko 1,3 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grycan RSS ALERT    /    Zbigniew Grycan RSS ALERT    /    lodziarnie Grycan RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!