• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Hortimex Plus: Wszystko może być przekąską. To kwestia podania

– Dzisiaj wszystko może być przekąską. To jest kwestia podania – mówił Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus, podczas debaty "Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek", która odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spozywczego i Handlu.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2019, 07:49
Hortimex Plus: Wszystko może być przekąską. To kwestia podania
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus

Prelegent wytłumaczył różnicę między krótką etykietą a czystą etykietą.

–To są dwie różne rzeczy. Rzeczywiście w powszechnym, emocjonalnym przekonaniu, im produkt ma prostszy skład, tym jest bardziej wartościowy. Ja unikam słowa „zdrowa żywność”. Cały czas stoję na stanowisku, że to nie żywność jest zdrowa albo niezdrowa, ale styl życia i odżywiania się jest właściwy, albo niewłaściwy. Czysta etykieta jest trendem wynikającym z pewnej niewiedzy konsumentów. Konsumenci boją się trudnych sformuowań i oczekują prostych odpowiedzi. Mówi się, że "to jest jakaś chemia”. Wszystko, co nas otacza, jest chemią. Spożywamy tlenek wodoru (potocznie się to nazywa wodą). Czy jest chemia szkodliwa i nieszkodliwa? To zależy od dawki. Jeżeli przyjmiemy za dużo wody, to możemy się zabić nawet wodą. Trend czystej etykiety wywodzi się z obaw i lęków, wynikających z  braku wiedzy. Jednocześnie ta wiedza jest bardzo trudna do jednoznacznego odczytania – mówił.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dodał jednocześnie, że trend czystej etykiety będzie miał miejsce i konsumenci będą go pragnęli. W pewnym momencie trafiamy jednak na bariery technologiczne: jak wytworzyć żywność, która będzie smakować.

– Stajemy przy problemie, jak zostawić smak. Nie chcemy np. glutaminianu sodu. Glutaminian sodu wzmacnia smak. Został wyekstrahowany w latach 50. XX w. z grzybów. Dlaczego parmezan jest tak popularny? Bo ma dużą zawartość glutaminiany sodu. Rynek znajduje rozwiązania, które w pewnym momencie oferują bardzo podobna wartość. To błędny trop przemysłu, który w pewnym momencie chce się wyróżnić. Musimy mieć jakieś alternatywy. Jeżeli nie chcemy mieć skrobi modyfikowanej, to szukamy skrobi natywnej, ale to jest tylko zastosowanie innego produktu. Mam duży dystans do pojęcia czystej etykiety – powtórzył.

Kowalewski zauważył, że niektóre przekąski wcale nie są aż takie zdrowe, jak podają producenci. Zasugerował też, że w branży tej jest dużo marketingu, bo każdy chce się wyróżnić.

Mateusz Kowalewski był prelegentem debaty "Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek", która odbyła się 4 listopada w ramach XII Forum Rynku Spozywczego i Handlu.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!