Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

IBT: Koronawirus nie ograniczył apetytu na importowane słodycze, choć wydłużył się łańcuch dostaw

Ograniczenia w transporcie pomiędzy Europą a pozostałymi kontynentami spowodowały wydłużenie procedur importowych, również obejmujących artykuły spożywcze. IBT International Brands Trading dystrybuująca w Polsce słodycze z USA i Azji utrzymuje jednak sprzedaż na poziomie zbliżonym do tego sprzed wybuchu pandemii.

IBT: Koronawirus nie ograniczył apetytu na importowane słodycze, choć wydłużył się łańcuch dostaw
przedstawiciele IBT International Brands Trading przewidują wzmożony popyt na swoje produkty w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkanocy. fot. Shutterstock

Spółka informuje, że poziom realizowanych zamówień, zarówno w Niemczech, jak i w Polsce, nie uległ znaczącej zmianie, a w ogólnych szacunkach spadł tylko w niewielkim stopniu w stosunku do transakcji realizowanych dwa tygodnie temu. Dotyczy to przede wszystkim partnerów spółki z obszaru MŚP.

Jednocześnie przedstawiciele IBT International Brands Trading przewidują wzmożony popyt na swoje produkty w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkanocy. Przyznają jednak, że na skutek wprowadzenia restrykcyjnych procedur importowych, zgodnych z zaleceniami WHO, nieznacznie wydłużył się łańcuch dostaw.  

- Koronawirus w dość niewielkim stopniu wpłynął na preferencje zakupowe Polaków. Oczywiście, wśród najbardziej popularnych kategorii znajdują się obecnie artykuły spożywcze pierwszej potrzeby. Wydaje się jednak, że jest to trend tymczasowy i sytuacja ustabilizuje się na przestrzeni najbliższych 2 – 3 tygodni, wraz z przywróceniem ich dostępności do normalnego poziomu. Sytuacja jest wyjątkowa i wymaga od konsumentów procesu adaptacji. Otrzymujemy już pierwsze sygnały tego typu od naszych partnerów biznesowych z Niemiec. Trend ten niebawem powinien wystąpić również w Polsce. Dodatkowym impulsem do wzrostu popytu w kategorii słodyczy premium powinna być niebawem, jak co roku, zbliżająca się Wielkanoc – mówi Markus Knopf, prezes International Brands Trading.

Zarząd International Brands Trading przekonuje, że pandemia koronawirusa nie wpłynie na realizacje dostaw polskich słodyczy do Niemiec. Już z w tym miesiącu do niemieckich sklepów wielkopowierzchniowych trafiły bowiem polskie batoniki i cukierki na wagę.

- Nasza pozycja w Polsce z miesiąca na miesiąc jest coraz mocniejsza. Notujemy, nawet pomimo pandemii koronawirusa, stabilne wyniki sprzedażowe, rozszerzając swoją obecność w sieciach supermarketów i sieciach sklepów spożywczych. Zależy nam jednak również na optymalnym wykorzystaniu naszych globalnych struktur. Stąd pomysł na dodatkowy wektor naszej działalności biznesowej, z wykorzystaniem niemieckiej spółki. Analiza rynku pokazuje, że to dość obiecujący kierunek działalności. Do tego stopnia, że nie wykluczamy rychłego poszerzenia naszej oferty eksportowej – mówi Markus Knopf. 

International Brands Trading jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów światowych marek słodyczy i słonych przekąsek z kontynentów azjatyckiego i Ameryki Północnej. Prowadzona przez polsko niemiecki Zarząd firma prężnie się rozwija na rynku polskim i zagranicznym. Centra dystrybucyjne i magazyny spółki znajdują się w Polsce, Niemczech i Malezji. Spółka współpracuje z dużymi sieciami supermarketów oraz największymi sieciami sklepów spożywczych w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    import słodyczy RSS ALERT    /    International Brands Trading RSS ALERT    /    Markus Knopf RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!