• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Influencerzy jak współcześni święci?

- Influencerzy władają wyobraźnią społeczną podobnie jak kiedyś święci czy gwiazdy filmu. Mechanizm psychologiczny pozostaje ten sam. Zmienia się jedynie szybkość jego oddziaływania - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl Rafał Piasecki, Strategic Director 38 Group.
  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2021, 11:49
Influencerzy jak współcześni święci?
Czy influencerzy promujący Lody Ekipy to współcześni święci? fot. mat. pras. (kolaż ps.pl)
  • Influencerzy to dzisiejsi święci - tak samo władają wyobraźnią społeczną jak mistycy sprzed wieków.
  • Klucz do sukcesu dla marek to wyłapanie fenomenu zanim zrobią to inni.
  • Pokolenie Alfa - ludzie urodzeni po 2011 roku to zupełnie inna grupa niż millenialsi.

O fenomenie Lodów Ekipy, które w mgnieniu oka znikają ze sklepowych półek pisaliśmy już w tekście pt. Lody Ekipy, czyli sprzedażowa moc z YouTube

Rafał Piasecki, Strategic Director38 Group wskazuje, że influencerzy stali się współczesnymi fenomenami, które władają wyobraźnią grup społecznych.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Kiedyś byli to np. święci, późnej gwiazdy filmu czy muzyki, teraz fenomenami stali się influencerzy. Mechanizm psychologiczny jest niezmienny. Zmienia się tylko to, co jest driverem i jak szybko nowe zjawisko rozprzestrzenia się w społeczności. W erze internetu i mediów społecznościowych dzieje się to znacznie szybciej niż w okresie gdy dominującym medium było radio, czy nawet telewizja. Dla osób zarządzających markami najtrudniejsze jest więc wyłapanie – odpowiednio wcześniej – takiego fenomenu, zanim inne marki sięgną po danego influencera. Marce Koral udało się to doskonale - wskazuje ekspert.

Martyna Solińska, Corporate PR & Strategy Director, 38 Content Communication zwraca uwagę, że millenialsi, o których jeszcze kilka lat temu rozmawialiśmy na niemal każdej branżowej konferencji, kończą już 40 lat.

- Czas biegnie zdecydowanie zbyt szybko. Najstarsi Millenialsi kończą w tym roku 40 lat, marketerzy nie zdążyli jeszcze rozpracować specyfiki Pokolenia Z, a już do grona konsumentów marek czy przekazów medialnych dołącza Generacja Alfa, czyli osób urodzonych w latach 2011-2025. Jak pokazują badania 73% dzieci w Polsce w wieku 3-12 lat ma dostęp do smartfonów, a połowa z nich posiada własne urządzenie mobilne. Pandemia dodatkowo wzmocniła obecność w świecie online „cyfrowych tubylców”, którzy często zawyżają swój wiek i zakładają konta w mediach społecznościowych. Jako osoby zajmujące się szeroko pojmowaną komunikacją mamy więc dostęp do tej grupy, co rodzi nie tylko możliwości, ale także odpowiedzialność. Z drugiej strony podatność Pokolenia Alfa na tego typu fenomeny ma także drugie oblicze – może być ono także srogim krytykiem marki i szybko się od niej odwrócić, powodując szkody wizerunkowe - podsumowuje.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zdruzgotany 2021-04-27 19:26:38

    Akcja pokazuje jak "próżne" od wartości jest nasze społeczeństwo. Wystarczy być dobrym w czymś co nie przynosi ŻADNYCH gospodarczych zysków (np. robienie tatuaży, granie w gry, pokazywanie ciała etc.) aby zdobyć popularność godną innowatora naukowego (100 lat temu oczywiście). p.s. nalot małolatów na zamrażarki pełne lodów Ekipy do złudzenia przypomniało mi akcję dot. karpia na święta w Lidlu...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!