Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Innowacyjne smaki popcornu wzbogacą polski rynek przekąsek?

Przy podejmowaniu decyzji zakupowej o wyborze przekąski kluczowym czynnikiem dla polskiego konsumenta jest smak. Jak wynika z analizy firmy Mintel, stwarza to szansę dla producentów innowacyjnych smaków popcornu.

Innowacyjne smaki popcornu wzbogacą polski rynek przekąsek?
Na światowych rynkach dostępny jest już m.in. popcorn o smaku cytrynowym i kawowym. fot. shutterstock

Współcześni konsumenci są coraz bardziej zabiegani, a przy wyborze tego, co i kiedy jedzą najczęściej kierują się wygodą. Posiłki o stałych porach zostały zastąpione lub uzupełnione o przekąski, spożywane zarówno w domu, jak i „w biegu”.

Badania Mintela pokazały, że połowa polskich konsumentów sięga po przekąski aby złagodzić uczucie głodu między posiłkami. Ponadto, jeden na trzech Polaków je przekąski dla przyjemności lub w celu dostarczenia organizmowi energii. Zbliżona grupa konsumentów spożywa je bez konkretnego powodu. Producenci przekąsek chcą być innowacyjni, aby zaspokoić coraz bardziej zróżnicowane potrzeby i oczekiwania konsumentów.

W ocenie analityków Mintela innowacyjność na polskim rynku popcornu wydaje się nieco stłumiona. W przypadku 92 procent produktów, które trafiły na rynek między styczniem 2011 a listopadem 2015, producenci podkreślali raczej ich wygodę i użyteczność m.in. poprzez możliwość podgrzania w mikrofali i przyjazne użytkownikom opakowania. Z kolei 10 procent nowych produktów reklamowanych było jako naturalne, czyli nie zawierające konserwantów. Według Mintela taki stan rzeczy stwarza okazję do postawienia na innowacyjny smak jako kluczowej cechy produktu. Analitycy przypominają, że to właśnie ten czynnik ma największy wpływ na decyzje zakupowe polskich konsumentów jeśli chodzi o słone przekąski.

Od stycznia 2011 roku do listopada 2015 polski rynek popcornu charakteryzowała niewielka różnorodność smakowa. 41 procent nowych produktów na rynku stanowił popcorn z dodatkiem masła, a 33 proc. o smaku soli. Bardziej innowacyjne warianty stanowiły zdecydowaną mniejszość. Były to popcorn karmelowy (4 proc.), o smaku red chili (2 proc.) i toffi (2 proc.).

Mimo że masło, sól, karmel czy ser żółty (łącznie z ich mieszankami) wciąż należą do najczęściej spotykanych wariantów smakowych konsumentów popcornu na całym świecie, pojawiły się już próby wprowadzenia na rynek produktów o bardziej niecodziennym smaku, zarówno słodkim, jak i słonym. Są to np. popcorn Tyrells o smaku ciasta cytrynowego (Singapur), popcorn kawowy My Crazy Pop (Francja) lub popcorn o smaku truskawek z bitą śmietaną Retro Corn (Wielka Brytania). Wśród smaków "wytrawnych" na rynku pojawiły się m.in. aromatyzowany popcorn barbecue Marco (Australia), popcorn o smaku wodorostów pod marką własną azjatyckiej sieci marketów Lotte Mart (Indonezja) oraz popcorn o smaku wasabi marki Ten Acre (Niemcy).

Warte uwagi są również innowacje dotyczące łączenia słodkich i pikantnych aromatów, które mają na celu dostarczenie konsumentom wyjątkowych doświadczeń smakowych. Na przykład firma Walkers stworzyła w Wielkiej Brytanii markę MixUps Popcorn, która oferuje w jednej torebce dwa rodzaje popcornu o różnym smaku i kształcie, np. słone i słodkie lub słodkie i pikantne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    popcorn RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    przekąski słone RSS ALERT    /    słone przekąski RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • przeinnowacjonowany 2016-03-30 13:27:28
    Jak popcorn o innym kolorze redaktor mogl nazwac innowacyjnym. Jak bardzo trzeba stracic panowanie nad swoim jezykiem aby tak go nazwac. W takim razie wszystko co nas otacza jest innowacyjne . Z pewnoscia innowacyjnym mozna nazwac ten artykul jak i samego redaktora aby go odroznic od redaktorow nieinnowacyjnych.
  • Obserwator 2016-03-30 21:03:36
    Niestety niszowych rynek. Wielkość rynku Total szacuje się na 21 mln, smaki klasyczne zajmą ok 80% nisza wyniesie jakieś 4 mln podzielona pomiędzy kilku graczy rynkowych = trudne czasy dla innowacji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!