Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Katarzyna Świąder, SGGW: Rynek żywności funkcjonalnej bardzo się rozrasta

– Warto wpisać się w trend produktów o wyższej wartości odżywczej i prozdrowotnej. Od tego trendu nie ma już odwrotu – mówiła dr inż. Katarzyna Świąder w czasie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Katarzyna Świąder, SGGW: Rynek żywności funkcjonalnej bardzo się rozrasta
dr inż. Katarzyna Świąder, ekspert ds. żywności i żywienia, Wydział Żywienia Człowieka, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Dr inż. Katarzyna Świąder, ekspert ds. żywności i żywienia Wydziału Żywienia Człowieka SGGW, w trakcie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu omówiła zmianę zachowań konsumenckich związanych z odżywianiem.

Jak wymieniła, zachowania zmieniały się w zależności od faz pandemii. W fazie paniki konsumenci kupowali produkty trwałe, ale też zajadli stres. Co druga osoba deklarowała, że w czasie pandemii jadła więcej niż przed. Co drugi ankietowany częściej podjadał między posiłkami. Dotyczyło to m.in. osób, które już miały nadwagę lub otyłość i w których diecie było mało owoców i warzyw.

Polacy uprzyjemniali sobie czas spędzany podczas lockdownu. Wszystkie czynności wykonywane w domu sprzyjały podjadaniu. Brakowało aktywności fizycznej. Większość czasu spędzaliśmy przed ekranem telewizora. W fazie paniki nie dbaliśmy też o regularność spożywania posiłków. Wszystko to wpływało na większą tendencję do tycia.

Zaraz potem nastąpiła faza oswojenia. Konsumenci zaczęli chętniej przygotowywać samemu różnego rodzaju posiłki. Zwiększyła się tendencja do kupowania różnych produktów i surowców (np. mąki, drożdży). Zwiększyła się podaż żywności wygodnej (conveniece), gotowych dań czy dań mrożonych. Blisko 2/3 ankietowanych deklarowało przygotowywanie samodzielnie posiłków.

– Wśród konsumentów pojawiła się odpowiedzialność. Zaczęli spożywać posiłki bardziej regularnie i wspólnie z rodziną. Zwiększyła się podaż warzyw i owoców w diecie. Zwiększyła się chęć kupowania lokalnie. Konsumenci dużo częściej dokonywali zakupów online, wyszukiwali przepisów – wymieniała Katarzyna Świąder.

Konsumenci zauważyli, że okres lockdownu wpłynął na zmianę ich masy ciała oraz nawyków. Deklarowali chęć ograniczenia podjadania i zmniejszenia porcji posiłków oraz regularnego spożywania posiłków z rodziną.

Prelegentka odniosła się do tematu przekąsek, które wpisały się na stałe w zwyczaje żywieniowe Polaków.

– W innych krajach, szczególnie azjatyckich, wygląda to zupełnie inaczej. Być może dlatego tam procent ludzi otyłych i z nadwagą jest dużo mniejszy. U nich posiłek ma przede wszystkim odżywić. W naszym przypadku ciężko nam często odróżnić, kiedy czujemy głód, a kiedy apetyt. Dobrze byłoby to wypośrodkować – stwierdziła.

więcej informacji:

Katarzyna Świąder RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!