• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kolański: może warto pomyśleć o wsparciu dla branży spożywczej?

Radzimy sobie, mimo wyzwań, pandemii i spirali kosztów, ale może warto pomyśleć o wsparciu dla branży rolno-spożywczej? Rząd powinien być naszym partnerem, wspierać budowanie eksportu na rynkach międzynarodowych, abyśmy mogli łatwiej pozyskiwać partnerów i borykać ze wszystkimi wyzwaniami - mówił podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Jan Kolański, prezes, Colian.
  • Autor: PP
  • Data: 08-11-2021, 13:40
Kolański: może warto pomyśleć o wsparciu dla branży spożywczej?
Jan Kolański, prezes, Colian podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Tymczasem - jak zaznaczył Kolański, każdy z nas stawia czoło wyzwaniom na rynkach międzynarodowych osobno.

Eksport produktów przetworzonych, nie surowców

Kolański podjął także temat postrzegania Polaków jako dostawców tanich surowców. Apelował, aby polscy producenci skupili się na eksporcie produktów przetworzonych, a nie surowców. – Za granicę sprzedawajmy tylko nadwyżkę – mówił.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Zainwestowaliśmy ogromne sumy w rozwój technologii i unowocześnienie produkcji, wyprzedziliśmy Zachód, więc spróbujmy to wykorzystać, aby były o nasze przewagi, a wtedy będziemy mogli konkurować innowacją. Kiedyś ktoś powiedział, że "nie wielki połyka małego, ale sprytny – powolnego". Polskie przedsiębiorstwa powinny być właśnie sprytne, ale współpracujmy – budujmy siłę razem, bo osobno niewiele możemy osiągać - dodał Jan Kolański.

Colian a Brexit

Colian nie miał większych problemów z Brexitem, ponieważ kilka lat przejął tam spółki i złączył je pod brandem Colian UK. - Dlatego łatwiej nam działać, mimo utrudnień na granicy - mówił Kolański.

- Wyzwaniem dla naszej irlandzkiej Lily O’Brien był brak dostaw do linii lotniczych i na lotniska w pandemii, co jest ważnym filarem działalności. Musieliśmy przesunąć wszystkie nasze zasoby na detal - dodał.

Żywność w pandemii

Zdaniem Jana Kolańskiego, rynek zmienił się, bo zmieniły się nasze zachowania. Wizyty w sklepie były o wiele szybsze, a konsumenci wybierali marki i produkty, które dobrze znali. Zmiana nawyków w pandemii to także większa konsumpcja ciastek i wafli kosztem pralin, które są domeną imprez okolicznościowych.

- Pandemia to także zachwianie się łańcuchów dostaw. My kupujemy wiele surowców z odległych regionów świata i to było największym naszym wyzwaniem - mówił.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!