Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Lindt będzie nadal wyprzedzał konkurentów po triumfalnym 2015 r.

Szwajcarski producent czekolady Lindt & Spruengli osiągnął w 2015 roku wzrost przychodów wyższy niż cały rynek czekolady, a analitycy oceniają, że w tym roku koncern będzie nadal wyprzedzał konkurencję.

Lindt będzie nadal wyprzedzał konkurentów po triumfalnym 2015 r.
fot. lindtusa.com

Autor: confectionerynews.com/ BW, portalspozywczy.pl
Data: 21-01-2016, 13:35

W 2015 roku grupa zanotowała wzrost przychodów o 7,9 proc. do 3,65 mld franków szwajcarskich, zaś wzrost organiczny wyniósł 7,1 proc.

W Europie wzrost organiczny Lindt w 2015 roku wyniósł 5,4 proc.

Firma deklaruje, że  udziały rynkowe na wszystkich jej kluczowych rynkach wzrosły i ocenia, że znacząco przekroczyła dynamikę światowego rynku czekolad. 

I podkreśla, że to wszystko mimo wyższych cen surowców, silniejszego franka oraz słabszych nastrojów konsumenckich spowodowanych zagrożeniami terrorystycznymi i rosnącym bezrobociem.

- Gorące lato i późny początek zimy pogłębiły jeszcze panujące ponure nastroje – informuje Lindt.

Analityk Jean-Philippe Bertschy z Banku Vontobel mówi, że patrząc na te rynki, na których Lindt jest obecny, to wyniki koncernu są oszałamiające. I podkreśla, że sprzedaż wolumenowa na światowym rynku produktów czekoladowych spadła w 2015 roku o 2-3 proc., podczas gdy jeden z największych konkurentów Lindta, koncern Mondelez zaprezentował w ostatnich wynikach niski wzrost sprzedaży.

Analityk spodziewa się też, że w 2016 roku Lindt zanotuje wzrost organiczny rzędu 7 proc., czyli daleko wyższy niż cały rynek.   

Według firmy Nestle światowy rynek produktów czekoladowych premium może rosnąć w najbliższych latach o 8 proc. rocznie, a produktów czekoladowych segmentu mainstream o około 5 proc. rocznie.

Przypomnijmy, że Lindt & Spruengli w 2014 r. zwiększył sprzedaż o 10 proc., podczas gdy cała branża czekolady w skali globalnej urosła jednocyfrowo w ujęciu wartościowym. Jak wynika z danych Nielsena, pomiędzy wrześniem 2014 r. a majem 2015 r. pod względem wolumenowym globalny rynek czekolady zmalał jednak o 2,1 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

czekolada RSS ALERT    /    Lindt RSS ALERT    /    Lindt and Sprungli RSS ALERT    /    wyniki Lindt RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!