• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Lodowa zmiana warty, gwiazdy muzyki przed erą youtuberów (wideo)

Zanim czołowi polscy youtuberzy zaczęli sprzedawać lody jak świeże bułeczki, w świecie reklamy lodów główne role odgrywały gwiazdy muzyki i filmu z Marylą Rodowicz i Danielem Olbrychskim na czele.
  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2021, 10:42
Lodowa zmiana warty, gwiazdy muzyki przed erą youtuberów (wideo)
Dorota Rabczewska (Doda) i Maryla Rodowicz / fot. instagram.com/mary_la_la/

Przed tygodniem pisaliśmy o fenomenie promocji lodów Koral z udziałem youtuberów. Lody Ekipy produkowane przez PPL Koral podbiły Polskę. Brakuje ich w sklepach, a puste opakowania sprzedają się za setki złotych. Reklama pokazała, jak ogromną moc mają youtuberzy i jak ważna dla producentów jest ich obecność w reklamie produktów. Dawniej, kiedy media społecznościowe nie były jeszcze tak rozwinięte jak dzisiaj, firmy do swoich reklam zatrudniały wielkie nazwiska ze świata muzyki i filmu. Tym razem postanowiliśmy skupić się na połączeniu lodów ze zdecydowanie zróżnicowanymi brzmieniami.

Nielegalny hip-hop w reklamie Algidy

Na przełomie XX i XXI wieku w Polsce bardzo mocno rozwijała się subkultura hip-hopowa, a większość młodych ludzi słuchała rapu. Jednym z najpopularniejszych zespołów wśród młodzieży była wówczas śląska grupa Paktofonika, której fragment jednego z utworów „Ja to Ja” znalazł się w reklamie lodów Algida.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak się później okazało, zespół nie wyraził zgody na wykorzystanie piosenki w reklamie lodów. Winny temu zajściu nie był jednak producent lodów, firma Unilever. Decyzję o udostępnieniu piosenki wbrew jej twórcom podjęła wytwórnia Gigant Records - wydawca debiutanckiej płyty Paktofoniki, „Kinematografia”. Jak pisały wówczas media, raperzy żądali od firmy oficjalnego oświadczenia, informującego, że nie wyrazili zgody i zrobiono to wbrew ich woli. Zespół nie chciał być kojarzony z reklamą lodów na patyku.

Lody Dody

Podążając za muzycznymi trendami swego czasu gorącym nazwiskiem w polskim „szołbiznesie”, a właściwie pseudonimem artystycznym, stała się Doda. Piosenkarka w rzeczywistości nazywa się Dorota Rabczewska. Wokalistka będąca u szczytu swojej sławy, w której była bardziej znana z obyczajowych skandali niż z dokonań muzycznych, nawiązała w 2008 roku współpracę z marką Koral.

W ramach wspólnego projektu piosenkarka naturalnie pojawiła się w spotach reklamowych marki, ale co ciekawsze, producent lodów zdecydował się wówczas wprowadzić do swojej oferty lody w kształcie mikrofonu pod nazwą „Doda”. Osobiście nie pamiętam tego produktu w sklepach, aczkolwiek niektórzy bardzo tęsknią za ich smakiem i pragną powrotu. Potwierdzeniem tego będzie petycja pod hasłem: Chcemy, aby po 11 latach lody „Doda” (do wyboru w kształcie korony lub mikrofonu) o smaku waniliowo-malinowym wróciły do polskich sklepów! Petycja pojawiła się internecie na początku kwietnia 2021 roku i póki co ma prawie 1000 podpisów. Ciekawe, co na to Doda i Koral?

Ale to już było…

Wspomniana już Doda zasłynęła m.in. stwierdzeniem o samej sobie: „Królowa jest tylko jedna”. Zanim jednak Rabczewska wzięła udział w reklamach lodów Koral, królowała tam prawdziwa diwa polskiej muzyki rozrywkowej Maryla Rodowicz. Piosenkarka pojawiła się w reklamie lodów wspólnie z Danielem Olbrychskim. Co prawda była to nie zbyt odległa przeszłość, bo raptem 2003 roku, aczkolwiek próżno szukać w internecie spotów reklamowych z parą artystów.

Warto dodać, że w ramach współpracy Koral wypuścił na rynek nowy produkt, a dokładnie dwusmakowe lody, pod nazwą „Maryla i Daniel”. Być może Koral takim połączeniem chciał ponownie zeswatać dawnych kochanków. Nie wiadomo. Tak czy inaczej, współpraca producenta lodów z piosenkarką i aktorem zapoczątkowała modę na reklamowanie lodów przez gwiazdy. Dodajmy, że w kolejnych latach z marką Koral współpracowały m.in. piosenkarki Majka Jeżowska i Natasza Urbańska, aktorka Katarzyna Zielińska oraz modelka Joanna Krupa. 

fot. Maryla Rodowicz i Daniel Olbrychski / East News/plotek.pl

Lubię wracać tam, gdzie byłem już

Kolejnym wielkim artystą polskiej sceny muzycznej, który zgodził się reklamować lody był Zbigniew Wodecki. Piosenkarz w lutym 2017 roku został ambasadorem marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. – Wybór Zbigniewa Wodeckiego na ambasadora marki był nieprzypadkowy. Gwiazdor, tak samo jak nasze lody, łączy w sobie klasyczne wartości z nowoczesnością – tłumaczył wówczas wybór artysty na ambasadora marki Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Niestety współpraca producenta lodów z Mistrzem Wodeckim trwała bardzo krótko. W maju 2017 roku wybitny muzyk przeszedł udar mózgu. W obliczu złego stanu zdrowia Zbigniewa Wodeckiego producent zdecydował się jednak kontynuować kampanię. Eksperci ds. public relations nie mieli wątpliwości, że była to poprawna reakcja, bo stanowiła wyraz solidarności z muzykiem. Zbigniew Wodecki zmarł 22 maja 2017 roku w wieku 67 lat.

Big Milk przy dźwiękach bębnów

Po nieudanych kooperacjach z polskim hip-hopem Algida zdecydowała się w swojej kolejnej reklamie lodów wykorzystać dźwięki zagranicznych muzyków. Tym razem Unilever postawił na duński perkusyjny duet Safri Duo. Muzycy w Polsce, jak i w większości krajów na świecie, znani są w głównej mierze z jednego utworu pod tytułem „Played-A-Live” (The Bongo Song). Piosenka stała się jednym z najlepiej sprzedających się singli w 2000 roku w Europie. Sukces kompozycji sprawił, że została ona wykonana przez zespół podczas ceremonii otwarcia Letnich Igrzysk olimpijskich w Sydney 2000. W Polsce słynne dźwięki „Played-A-Live” towarzyszyły reklamie lodów Big Milk Algidy.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!