Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Słodycze i przekąski

Lody impulsowe notują mocne spadki, cała kategoria lodów spadła w 2020 r. o 1,9 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
  • Data: 03-06-2020, 10:11
Najnowsze dane Nielsen dla kategorii lodów wskazują spadki, głównie za sprawą wariantów impulsowych (tj. lody na patyku czy w rożku) wypieranych teraz przez większe formaty familijne. Sprzedaż kategorii w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku wyniosła 450 mln zł, czyli spadła o 8,7 mln zł w porównaniu z okresem styczeń-kwiecień w 2019 roku – informuje Lotte Wedel.
Lody impulsowe notują mocne spadki, cała kategoria lodów spadła w 2020 r. o 1,9 proc.
Sprzedaż lodów impulsowych spadła od początku 2020 roku o 22 proc. fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Czy wraz z łagodzeniem obostrzeń związanych z pandemią i wzrostem temperatur ten trend się odwróci i zobaczymy obraz znany z ostatnich lat, w którym dominowały właśnie formaty impulsowe?

- Ograniczenia zakupowe i zalecenia o pozostaniu w domach sprawiły, że po słodycze w formatach impulsowych, w tym także lody, sięgaliśmy w ostatnim czasie o wiele rzadziej niż zwykle. Z tych samych względów słodycze – również te w wydaniu mrożonym, wybierano w większych opakowaniach, „na zapas”. W ostatnim tygodniu marca widoczne były co prawda pierwsze sezonowe wzrosty sprzedaży lodów, jednak rok temu w tym samym czasie sprzedaż tych impulsowych była blisko o połowę większa – mówi Marcin Rogowski, Kierownik Rozwoju Kategorii Lody marki Wedel.

Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!